Visszaszámláló


Hírcsoportok

A Dal 2013: A második középdöntő továbbjutói

dal_magdiTudósító: Klész Imre
Forrás: MTVA

Ma este újabb 4 dallal bővült a jövő szombati magyar nemzeti finálé névsora. 9 dalból ismét 2 dalt választott ki a zsűri, és kettőt a közönség. A mai forduló eredményei (zárójelben az elődöntős pontszámokkal)

38 pont Szíveddel láss – Agárdi Szilvi – Pál Dénes (közönség juttatta tovább (48, -10)
42 pont Úgy fáj – Radics Gigi (zsűri juttatta tovább) (47, -5)
36 pont Új generáció – Janicsák Veca (42, -6)
37 pont Kedvesem – ByeAlex (közönség juttatta tovább) (43, -6)
34 pont Nem baj – Mohamed Fatima (37, -3)
43 pont Holnaptól – Vastag Tamás (zsűri juttatta tovább) (43, 0)
37 pont Húz – Baricz Gergő (43, -6)
32 pont Ezt látnod kell – Palcsó Tamás (35, -3)
42 pont Tegnap még más voltál – United (41, +1)

Az eschungary.hu előszavazásán a négy továbbjutóból ismét hármat találtak el olvasóink, Vastag Tamás helyett Janicsák Vecát küldték volna döntőbe a rajongók.

102 comments to A Dal 2013: A második középdöntő továbbjutói

  • Gabiii

    Jó volt ez a második középdöntő extra produkciókkal együtt (emlékszik még valaki a Hujber-MÁZS dologra, hát valahol el kell indulni).
    Fatimát meg kell dicsérni kihozta most a maximumot ebből a dalból.
    Unitedet nem tudom értékelni, szerintem a zsűrinek vészmegoldás volt Vastag Tamás felpontozása. 😀
    A duó most nem hatott (elődöntőben engem megfogtak). A rekordszámú SMS gondolom nekik köszönhető, az mtv legalább lemérhette menni esélyük lesz a 4 között, szerintem a zsűri kihagyja őket.
    Radics Gigi jobban tetszett és nagy nagy KÖSZI a zsűrinek, hogy szóltak neki a mozdulatokért…így lehet fejlődni. Már majdnem biztos a győzelme szerintem.
    A többiek nagyjából az elődöntő szintet hozták, nem sajnálom egyik kiesett produkciót sem (sajnos).

    • Fabiana

      Igen, most már tudják, hogy mekkora a szavazási hajlandóság a duóra… A látottak alapján én arra következtetek, hogy KSA a zsűri egyértelmű favoritja. András még nem mutatott olyan produkciót, ami hangilag tökéletes lenne, ez a kapott pontokban mégsem tükröződik. Giginek óvatosan adják a pontokat az NF előtti műbalhé miatt, de a mozdulatait leszámítva nem tudnak mibe belekötni. Egy hamis hangot nem hallani tőle stressz ide vagy oda.

    • Gabiii

      Hát igen Radics és Kállay a tuti szuperfinalista melléjük érkezhet Keresztes Rácz vagy Vastag vagy esetleg ByeAlexet bedobják mondván a közönség elött meghajolnak?(milyen érdekes egyszer Keresztes és Vastag is a nézőkre lett bízva :D). De azért én félnék a Vastag tesók egyesített szavazó bázisától is szóval okosabb lenne őt is mellőzni nehogy ő kerüljön ki, mert bár jó hangja van de ez a dal…

  • manus

    Mindenki gyenge volt. Gigi kivétel, ő csak modoros. Nem kérhetném Gyurcsik Tibit vagy Polyák Lillát valamelyik mai továbbjutó helyére?

  • fairygirl

    Most komolyan: Vastag Tamást betenni mindenki elé? O.O No comment… Ebből is csak azt tudom leszűrni, hogy a zsűri nem veszi komolyan a feladatát.

  • Bandi

    Akkor nézzük a ma estét.

    Pozitívummal illik nyitni. A zsűri véleménynyilvánításával egy parányit jobban egyet tudtam ma érteni, mint tegnap. A kritikákra, dicséretekre hellyel-közzel rá tudtam bólintani.
    A pontozás ellenben helyenként továbbra is botrányosan szembe megy az azt megelőző mondandókkal.
    Szenvednek, hogy jajj de nehéz helyzetbe kerültek, hogy már megint holtverseny helyzet áll fenn, és dönteniük kell. Kérdezném Filip, ki juttatott benneteket ebbe a helyzetbe? Ti magatok. Az utolsó pontozó zsűritagnak (jelen helyzetben Walkó Csaba) azt hittem, nem jelent majd problémát az előtte lévő NÉGY számot összeadni, és ennek megfelelően a holtversenyt jelentő 8 pont helyett 7-et vagy 9-et adni.. Magából csinál hülyét a zsűri..

    És akkor a kritikák, amikkel egyetértettem, kiegészítésekkel:

    Gigi – aránytalanul és feleslegesen sokat bólogat, mutogat, mimikázik. Az éneklés tényleg profi. A “héliumos” alt vokalistát nagyon helyes, hogy kivették az utolsó refrénből, amely alatt Gigi szólózik, viszont a dal elején túlságosan, mi több, zavaróan hangos volt – félsiker. A külsőre megint nem sokat adtak, remélem, a döntőre tartogatnak egy lehengerlő színpadképet. Egyszínű ruhát Gigire, ne virágos giccsparádét!

    ByeAlex – Sosem volt a szívem csücske a dal, mégis elfogadhatónak tartom, hogy ezzel a stílussal is képviselje magát az itthoni válogatón. Viszont ha Veca és Keresztes Ildikó dalára rá képes mondani a zsűri, hogy túl bonyolult, akkor erre is rá lehetne, sőt rá kellene mondani, hogy ez pedig túl egyszerű. Alexnél nincs meg a kiemelkedő hang, a hangterjedelem még az egy oktávot sem éri el a dalban. A mezőnyből egyetlen helyzetben választanám ki ezt a dalt: ha el szeretnék aludni, és zenét akarnék a fülembe az mp3 lejátszómon. Arra tényleg tökéletes, harmonikus. Eurovízióra azonban (nálam) semmiképp sem küldhető.

    Agárdi-Pál duó – sokkal gyengébb volt Szilvi, mint az elődöntőben (a zsűri, ha burkoltan is, ezt mondta). Építkezni akartak a dalban, az elejét halkabbra, szolidabbra venni, a végére kicsúcsosítani. Ehelyett amit kaptunk: erőtlen, gyenge dalkezdet és hamiskás, erőlködő befejezés. Az izgalomfaktor visszaütött most, elsősorban Szilvin. Azt pedig a dalszerzők részéről nem tudom felfogni, hogy Dénes (ergó “az ország hangja”) egyéni részei nemhogy túlontúl rövidek, de semmilyen előadói bravúrt nem igényelnek, mindössze pár mély hangból állnak. Mindennek a tetejébe Dénes a refrénnél is az asszisztens szerepét tölti be, a felettébb bizonytalan Szilvinek kell vinni gyakorlatilag a dalt. Nagyon ingatag lábakon áll a dal, és ahogy a zsűri is mondta, ez az izgalom Malmőben hatványozódna. Ennél sokkal stabilabb énekest és dalt kell küldenünk.

    Vastag Tamás – az este nagy talánya. A továbbjutása kb. úgy csapott le a derült égből, mint tegnap Rácz Gergőé. Meg kell hagyni, valóban neki való ez a dal, és relatíve magabiztosan, kevés hibával énekli el, DE: a szám… 5 perccel a meghallgatása után, mialatt lement egy reklám meg egy plusz produkció, nem emlékeztem egyetlen részletére sem, és azért ekkora probléma általában nincs a memóriámmal. Abszolút nem figyelemfelkeltő, márpedig Malmőbe olyan dal kell! Ez számomra egy musical dalnak illene be, amelyet az adott előadás végén együtt énekelnek a színészek. Vagy egy másik szöveggel ez a dallam kb. a karácsonyfa alatt ülve adhat hangulatot. De nem az Eurovízión.

    A Unitedet nem sajnálom, hogy nem jutottak be, bár a Republic-gesztus miatt Barna nagyot nőtt a szememben. Vecát a duett, Vastag Tomi vagy ByeAlex helyén szívesebben láttam volna a döntőben, de nagy különbséget nem jelentett volna, a top4-be nem juttatta volna őt se be a zsűri.

    Hát hajrá mindenkinek jövő héten, kíváncsian várom, a zsűri mit fog művelni újfent szombaton…

  • Pitbull

    A cikkben van egy pici hiba: Agárdiék nem a zsűri által jutottak döntőbe!

  • aronvi

    Vecát nagyon sajnálom, jobb volt, mint múltkor. ByeAlex száma nekem csak elalvásnál tetszene…
    A legjobb 8-ból nekik szurkolok:
    – Radics Gigi
    – Cserpes Laura
    – Keresztes Ildikó
    Ha közülük megy valaki, akkor én már boldog vagyok!:D

  • Edcsi

    Harmatosra sikerült a műsor. A legjobban Nikolas és a kórus tetszett.
    Déneséket és byelexet tuti nem tettem volna döntőbe.
    Ellentmondott a zsűri saját magának, hogy nem bírják majd Dénesék a stresszt, meg bizonytalan volt az éneklés, a szavazásnál meg biztatták a nézőket, hogy rájuk szavazzanak.
    Rakonczai ráadásul megnevezte a 3 leggyengébb előadást.

  • Zsolesz

    Sziasztok, sajnos egyik középdöntőt sem tudtam megnézni élőben de az eredménnyel határtalanúl elégedetlen vagyok és mélységesesn csalódtam. Elsősorban a zsüri munkája az ami teljesen kiábrándit, a közönség döntésével többé-kevésbé egyet tudok érteni. Ugy gondolom hogy az első elődöntőből pont a két közönség által továbbjuttatott dalnak kellett volna a zsüri által továbbjutnia, mivle a két zsüri által beszavazott dal nagyon gyenge. Első elődöntőből a következő 4 dalt tartottam továbbjutásra méltónak: Keresztes Ildikó, Cserpes Laura, Polyák Lilla, Gyurcsik Tibi. Nem értem miért mondják hogy Laura hamis volt, Tv-n keresztül egyáltalán nem hallatszott hamisnak. A második elődöntőben nagyon gyengék voltak a dalok, Gigi mindenképp továbbjutó volt nálam, mondjuk Vastag Tomi is, ezzel azért annyira nem tudok vitatkozni, de szerintem Veca határozottan döntőbe való lett volna. Byalexet végülis el tudom fogadni, mivel a középdöntők elosztása rossz volt. Agárdi-Pál duó szeirntem gyenge, főleg hangilag. nem megfelelő a dal amit kaptak. Helyettük Vecának kellett volna továbbjutni. EGyszóval a középdöntők nagy vesztesei szerintem Veca, Gyurcsik Tibi, és Lilla :( Rácz Gergő pedig aztán tényleg nem értem mit keres ott :( meg azok a hülye mozdulatok… annyira mű az egész hogy már plasztik

  • Zsolesz

    Sajnos, ismétlem sajnos azt kell mondanom, hogy remélem Magyarországot 2013-ban Radics Gigi fogja képviselni, esetleg Cserpes Laura.

  • Tereziarita

    A zsűri végre hajlandó volt arra adni a legtöbb pontot, aki a legjobb volt, Vastag Tamásra :)

  • Tereziarita

    Köszönöm, az én koromban ez megtisztelő jelző, igazán. 😛

  • Zsuzsi

    Én Déneséknek szurkoltam,de én sem értem,hogy miért Szilvi énekli a dal javát.Dénes hangja sokkal jobb,és biztosabb.Szilvi helyett talán Veres Mónikát szívesebben hallgattam volna.Szerintem az eurovízióra gyenge Szilvi hangja,amellett nagyon izgul,és ez még többet ront a hangján.

  • Balázs

    Akkor egy rövid vélemény a mai bejutókról:

    Vastag Tamás: egyszerűen érthetetlen, hogy hogyan került be a döntőbe… Elismerem, hogy jó és magabiztos hangja van, de a dal egyszerűen nagyon unalmas és untató, Eurovízióra teljesen alkalmatlan. A zsűri miért szavazta be???

    Gigi: ahogy már az elődöntőben is írtam, engem az idegesít a legjobban, ahogy gesztikulál, artikulál és a kezével hadonászik. Ha ezt elhagyja, akkor jó lesz az!!! A ruha szerintem még mindig nem a legjobb, de haladunk! :)

    Agárdi Sziliv-Pál Dénes: nagyon szeretem ezt a dalt, de egyre inkább kezdem úgy érezni, hogy nem tudnák képviselni az Eurovízión hazánkat, mert Szilvi nagyon ideges, a dal elején ugyanúgy remeg a hangja és a keze, mint a múltkor, és ez egy óriási arénában még inkább így lenne! Bíztam benne, hogy most nem lesz ilyen gond már, de sajnos megmaradt… Nem lehetne, hogy Dénes már a dal elején is Szilvi mellett legyen, megfogja a kezét vagy ilyesmi? Szerintem akkor nem remegne ennyire.

    ByeAlex: nagy öröm számomra, hogy ott van a döntőben. Egy különc kis emberke, de nagyon szeretnivaló. Nem vagyok benne biztos, hogy ha ő menne ki, akkor leszerepelne… Kis kuriózum (lsd. hasonló: Eurovízió 2008: Franciaország). Aranyos kis dal, nagyon szerethető figura!!! Én szurkolok neki! Azt elismerem, hogy nem az év hangja, de a dal nagyon egyszerű és jó! :)

  • kisfiú

    Sziasztok

    Vastag Tomi nekem leginkább rejtély, nem értem mi a jó ebben a dalban, oké hogy tisztán énekel meg nem stresszel de egy halál unalmas semmitmondó szám.

    Gigi jó volt, nekem ő a legkiemelkedőbb az egész mezőnyből, hihetetlen mit tud ilyen fiatalon. Kritikák meg reméljük építik és végre normálisan feloltoztetik majd 😀

  • angelo

    Vastag Tomi dala nem eurovízióra való, remélem a zsűri nem szavazza be a top 4-be mert akkor gáz lesz, helyette Veca kellett volna bekerüljön.
    Sajnos a mezőnyben nincs kiemelkedően jó dal mint amilyen volt tavaly a CD.
    Akit legszívesebben látnék Malmöben: KSA, Gigi, Cserpes Laura, Byealex.

  • SOMTOM

    Én nagyon kedvelem Vecát, és az eddig megjelent dalaiból többet is el tudtam volna képzelni az Eurovízióra (Labirintust leginkább), de ez a dal tényleg nehezen fogyasztható, nem volt helye a 8-ban…

    Ami viszont már fúrja az oldalamat egy ideje, hogy óriási előnyt jelent, ha valaki a végén van (bár az Euróvízión is így van), mégis ebben a pontozósdiban még inkább így van. Szerintem igazságosabb lenne, ha a zsűri nem pontozna, hanem a végén minden tag felállítana egy sorrendet a 8 döntős között (úgy hogy fogalma sincs a többi zsűriző pontjairól), és kapnának pontokat (10,8,6,5,4,3,2,1) és abból állna össze a sorrendjük összegezve. Ez egyébként sokkal Euróvízió kompatibilisebb lenne, és izgalmasabb is sztem…

    Szerintem a 4-ben KSA, Gigi biztos és még 2 valaki lesz. Keresztes Ildikónak érzem erre az esélyét a legkevesebbnek,mert a zsűri szerint nem Euróvizióra való a dala, a többiek (Laura, Bye Alex, Vastag Tomi, Duették, Rácz Gergő) bár úgy tudom most majd lehet változtatni a nótákon, és remélhetőleg lehet angolul is énekelni.

    Ha tippelnem kellene, akkor szerintem Gigi fog kijutni, bár szerintem őt egy jobb dallal néhány év múlva kellene indítani.

  • Vic

    Persze-persze, aranyos Byealex, csak hát semmi keresnivalója itt. Ez suttogás, nem is éneklés, egy oktávot nem énekel ki az egész dalban. Abszolút nem Eurovízióra való dal.

    Az Agárdi-Pál Dénes duó hamis volt, ráadásul ez a szám se való Eurovízióra, szerintem itt nagyon elő jött a sajnálat.

    Gigitől megőrülök, ahogy mutogat, már világsztárnak képzeli magát. Valóban nagyon jó hangja van, de akkor is csak tizenéves…

    Vastag Tomi nem rossz énekes, de ez a dal semmitmondó, tucat, abszolút nem Malmöbe való.

    Vecát sajnálom nagyon, hogy ezzel a dallal jelentkezett, pedig neki megvannak ahhoz a képességei, hogy képviselje hazánkat.

    Én nem szeretem Pélyt, sem a Unitedet, de sajnáltam őket, mert ebből a mezőnyből szerintem tovább kellett volna jutniuk. A ‘Cipős’ gesztusért pedig respect nekik.

    Összegezve, ahogy elnéztem a végén ezt a pár embert akik megnyerhetik a magyar döntőt, én megint csalódottá váltam. Egy produkcióban sem éreztem annyit, hogy valamire is jussunk.

  • filko

    Egy “kicsit” mellélőttek Toto dalával, mert nem ezzel nyerte Zágrábban a dalfesztivált 1990-ben, hanem az Insieme című dalával, amely az európai összefogásról szólt.

  • Emdogh

    Én egészen elégedett vagyok a tegnapi estével, főleg hogy ezek a hibák bőven elbújnak a szombati baklövések árnyékában. Bár Vecát én is szívesebben láttam volna a döntőben, de azt hiszem, hogy csak mégegyszer meghallgattam volna, mert (szerintem is) a zsűri nem mutatna hajlandóságot beválasztani a top4-be. De ami mellett még mindig nem tudok elmenni, az az, hogy hogyan jutott be a döntőbe Rácz Gergő? Még KSA-t egy pár füldugóval el lehet viselni, de hozzá…
    Mindegy. A zsűri dönt a döntőben a legjobb négyről, szerintem ez lesz szombaton:
    Cserpes Laura megint megkapja, hogy félreintonál, nem választják be.
    Keresztes Ildikó hozza a formáját, fifty-fifty az esélye
    KSA “a mainstream színesbőrű, de magyar betyára” – elnézést, ha ebből valaki rasszista megjegyzést olvas ki, nem annak szánom – pozitív kritika, benn a top4ben
    Rácz Gergőről szól néhány jó szót szerzőtársa a ZSŰRIBEN (nem kis ellentmondás) – (remélhetőleg) fifty-fifty az esélye
    ByeAlex: jó kritika, de semmi esély (sajnos)
    Radics Gigi lehet jószerivel az egyetlen, akire érdemes lesz szavazni a top4ben, ha a zsűri nem rugaszkodik el az eddigi véleményétől.
    Agárdi/Pál: féltik őket, nem mennek a top4be (hál’ istennek)
    Vastag Tomikát megint felértékelik, és szerintem azzal be is húzzák.
    Nem értek egyet velük, de ehhez hasonéóra kell készüljünk: TOP4=Gigi, Vastag Tomi, KSA, Keresztes/Rácz
    Az én “álmom”=Laura, Ildi, Gigi, ByeAlex (de erre mint mondtam, semmi esély…)

  • serika

    Szerintem a legesélyesebb, ha a fesztivál közönségének szemével nézünk: Szilvi és Dénes. Nem első rendű szempont a jó hang, hanem az ember. Szilvi és Dénes párosa egyedülálló : Dénesről csak úgy süt a szeretet, gondoskodás amit Szilvi iránt érez és ez nagyon jól átjön a dalban. Az emberek empatikusak és erre kell építeni.

    • rivgos

      Összetéveszted a dalversenyt a vöröskereszt jótékonysági báljával.

      Ezen az alapon egy háromlábú kutyát is indíthatnánk, akit az ölében tart az énekes.

    • SOMTOM

      Szerinted tavaly Loreenről tudtunk valami személyes infot, hogy milyen empatikus vagy bármi??? Semmit a dal volt a lényeg, és hogy hogyan énekelt. A Duett dala egyhangú, unalmas, és mindketten bizonytalanul énekelnek (főleg a lány). Amitől működik valamennyire, az tényleg a kettejük közti kémia, de jó pár más duett is lesz a versenyen, el fognak veszni közöttük. Minden rossz indulat nélkül mondom, szerintem a zsűrinél nem lesznek a 4-ben szombaton, nem akarják megkockáztatni, hogy ők jussanak be.

    • Hanna

      igy igaz.
      2 éve Léna énekelte utólagos statisztikák szerint majdnem a legtöbb hamis hangot. és nyert, magasan. miért? mert a lénye átütött. ezért lenne szilviéknek vagy byelexnek esélye, aki egyedi. lena sem énekelt egy oktávnál többet. a pozitiv kitünés számít. emberileg és öszintén. Alex azért érdekes, mert ő az akinek nem volt előre adott szavazóbázisa mégis annyi embert meg tudott mozgatni.

  • ene87

    Hát most komolyan, nem értem ,hogy Cserpes Laura mit keress a 8 között.. a hangja nagyon gyengus ,én félnék őt ki küldeni ott amilyen nagy lesz a nyomás nem fogja ezt ő bírni..Jaj és a háttér egyszerűen borzalom.. nem értem miért nem szólta le a zsűri… ennyire önimádó háttért még nem láttam… kicsit olyan mint ,ha egy szentet látnánk ott a háttérben 😀 (http://www.youtube.com/watch?v=lfbmjq8Uh6k) Na mindegy ne küldjük ki kérleeek… A Pál Dénes duó, hát igen jók lenének nagyon …csak igen ,megint aggodalmaim vannak a hangjukat tekintve, szerettem őket és remélem a döntőre össze szedik magukat. :) .. Gigi ? hát nem tudom .jó a hangja… De ez a modorosság…tönkre tesz,mint ha valami Amerikai tehetség kutatót néznék…. Az én Favoritom Keresztes Ildikó ,megbízható teljesítménnyel, jó hang jó Dal.. K.Saunders se rossz… Ízlések és pofonok. ÉS Bye Alexel is magunkra hívhatnánk a figyelmet :)

  • guluszemu

    Én ByeAlex fan vagyok. Nekik szurkolok.
    Egyvalamit nem értek, és ebben örülnék, ha segítenétek. Mi a fenének ragaszkodnak az angolhoz. Vagy ha ennyire fontos nekik, hogy angol dalt vigyünk ki, akkor nem lenne egyszerűbb már az elején csak angolul lefojtatni a válogatót, mint utólag átfordítani a korábban magyarul jól összerakott számot? Emiatt sikerült olyan szőrnyűre is Wolf Kati fellépése. Sokkal jobb lett volna, ha az eredeti magyar számot adja elő 2 éve.

  • angelo

    Én sem értem ezt a “taktikát”, miért is kell az angolt annyira erőltetni?
    A Molitva sem angolul lett énekelve mégis nyert, KSA száma angolul valóban jobban hangzikm Byealexnél ez szerinten nem lenne ennyire egyértelmü.

  • Zsuzsi

    Azért kell angol változat is a dalnak,mert ezek az eurovízió szabályai.Nem fontos angolul énekelni,de kell egy ilyen változat is,hogy jobban megértsék a külföldiek.Tehát angol nyelven kell leadni a dalt.

  • lilla13

    Sokan értetlenkednek Vastag Tamás magas pontszámán. Szerintem a dala szépen indul, és még mindig jobban elénekli, mint a páros a Szíveddel láss c. dalt, mert abban gyakorlatilag alig volt értékelhető rész. A tv stúdióban izguló, csúszkáló hangon éneklést nem pótolja a két összeérő kéz látványa. A dal szövege is kis semmi, tényleg jobb lenne azt is angolul hallani.
    Veca dala elég sok embernek tetszik külföldön, mert nem tucatdal, kicsit monumentális.
    Szerintem ByeAlex dala semmivel nem gyengébb, mint a Szíveddel láss, a srác ebben a mezőnyben kitűnik kicsit alter külsejével. Felmegy a színpadra, nem görcsöl, elénekli a dalt és kész, ha tetszik, tetszik, ha nem, nem.
    Gigi kézmozdulatai enem nem zavarnak, ő így énekel. Sokan hiába emelgetnék így a kezüket, nem jönne ki belőlük hasonló hang. Nekem jobban tetszik a hangja, amikor nem sikítozik, de neki is mindig olyan számokat írnak, amiben a 2,5-3 percben meg kell mutatni, hogy hú de jól énekel. Szeretnék már tőle hallani egy kellemes, visszafogott dalt.
    Nem vagyok Palcsó Tamás rajongója, de a könnyed, laza, vidám hangulatú dalát legalább magabiztosan énekli és jó a hangszíne. Legalább mer mozogni a színpadon, ezt nem kellett volna megjegyezni a zsűrinek. A CD énekese hanyagolhatta volna a cuki-muki, stb. jelzőket: ez egy vidám, light dal, nyilván nem teátrális, lélekig ható mély érzéseket közvetít az énekes benne.

  • TNG

    Aki a ByeAlexet támogatja, azt eltiltanám mind a zenei véleményformálástól mind az ilyen műsorban történő szavazástól. Ez nem zene, ez nem ének, ez egy semmi. Szégyen lenne Magyarországra, körberöhögne mindenki.

  • LILLA

    Én a négy kiválasztott finalistával elénekeltetném a dalukat angolul is,mert így volna korrekt a szavazókkal szemben.Magyarul lehet hogy tetszik egy szám,de angolul viszont annyira nem jönne be,vagy akár a fordítottja is igaz,pl.Kállay S. András magyar verziója nekem nem tetszik,de viszont angolul magasan veri a többit.Úgy tudom senki sem énekelné magyarul a számát Svédországban.Csak a tisztánlátás és hallás kedvéért, halljuk már az angol változatokat is a végső döntés előtt.Klész Imre ez neked szól vagy valaki illetékesnek. Köszi

    • Terembura

      Az angolul éneklésről csak ennyit! “This song is awesome but, even I don´t understand a word, hungarian version is much better, you know, when you understand the song maybe something is empty… xD” – külföldi hozzászólás Gigi dalához!
      Kivéve KSA-t csak angolul jó, mert nem tud magyarul.

  • yuliusz

    Bár sokaknak nem tetszik, én is Kállay S. András dalát tartom a legeredetibbnek.
    Fülbemászó, szvinges dal, amit éppen így, ilyen tónusban kell elénekelni. Visszanyúl a “gyökerekhez”, az 1940-es, 50-es években ilyen hangnemben énekelték az ilyen típusú dalokat, főleg fekete vokálegyüttesek, de még Ray Charles-tól is hallottam hasonló felvételt (ha valakinek mond valamit ez a név).
    Nekem ByeAlex is tetszett, sokkal jobban ki lehet tűnni egy szokatlan, érdekes zenei színfolttal, mint a 12 egy tucat “divatos” produkcióval, nem is beszélve a “nyálaskákról”.
    Nekem Gigi mozdulatai ennyire nem voltak feltűnőek, kicsit túlragozták, valamit mindenképpen mondani akartak.
    Ha nem Kállay S. András, akkor csak Giginek lenne némi esélye, a dal is elmegy, ő meg valóban nagy tehetség.
    Sajnos, tudjuk, hogy az Eurovízión is dominálnak a szímpátiaszavazatok, ezért is lenne jó, ha itthon nem valakinek a szép szemére szavaznának, hanem olyan dal menne ki, amivel talán el lehet érni valamit.

  • KBSCfan

    Na így a két elődöntő után leírom véleményem, lehet kicsit hosszú lesz…
    Az első elődöntő elég gyengére sikeredett…de azért Kállay sem volt ennyire kiemelkedő, hogy majd 10 ponttal verje a mezőnyt, szerintem semmivel sem énekelte jobban a dalát pl. Lauránál, nem értem miért ez a nagy hype az irányába. A zsűri kicsit szigorúbb lett, bár Kállaynál is váratlanul elillant, pedig látszik, hogy erőlködik a magyarral, ami nem jó…de érdekes mód ezt fel se vetik neki…Keresztes Ildikó hangilag üt mindenkit, igaz a dal tényleg nem egy könnyen emészthető, de azért jó. Rácz Gergő dala is elég jó szerintem, de meglepett, hogy továbbnyomták azért…Végül a közönség is jól döntött, hiszen Ildikó és Laura is megérdemelte a döntőt, sajnos Laurának nem lesz esélye a zsűrinél pedig simán kimehetne, hisz tudjuk az azeriek óta, hogy nem kell tökéletes ének a győzelemhez.

    A második adás már kiemelkedőbb volt, igaz rögtön az elején leesett az állam a United 42 pontján :O:O Ne mondja nekem senki, hogy ez ennyivel jobb lett volna Veca vagy ByeAlex dalánál…Veca jobb volt mint első fellépésén, nagyon imádom a dalt és sajnálom, hogy kiesett. Radics Gigi abszolút verte a mezőnyt, szerintem ha ő is a közönség kezébe kerül, akkor lehet 200 ezer szavazat érkezett volna. Vastag Tomit nem szeretem, de meglepően jól énekel és a dala sem olyan rossz, mint többen mondjátok. Persze az első helye túlzás. Örülök, hogy a duót így lepontozták, így érezhetik, hogy nem elég csak kiállni és valamit tátogni…ByeAlex dala kellemes, örülök, hogy bejutott, de szerintem azért ne küldjük ki.

    Összességében a két elődöntőből egyedül Vecáért fáj a szívem, megnéztem volna még a döntőben.

    Jövő heti tippem a 4-re:
    Radics Gigi, KSA, Vastag Tamás, Keresztes Ildikó (esetleg reménykedem Laurában is)

    Remélem nem voltam túl hosszú és valaki el is olvasta amit írtam. :)

  • schanc

    Laurának szerintem ez lesz a végállomás, nem hiszem, hogy a zsűri beviszi a 4-be. És szerintem ByeAlexet sem fogják továbbjuttatni.
    KSA és Gigi várhatóan benn lesz, én szívem szerint még Ildit és Déneséket juttatnám be, de a hétvégén Rácz Gergő és Vastag Tomi jobban állt a zsűrinél. Mindenesetre remélem, nem Gigi lesz az egyetlen hölgy a “Final Four”-ban.

  • JakeJagger

    Az tényleg jó ötlet lenne, ha a végső 4-es angolul is előadná a fináléban a dalát.
    Szerintem a szavazóknak a “végső dalt” is illendő lenne hallaniuk a szavazás előtt.

    A 4-es szerintem ez lesz:

    -Radics Gigi
    -KSA
    -Keresztes Ildikó
    -Vastag Tamás (sajnos… Pedig Déneséket látnám szívesen ott vagy Laurát, esetleg ByeAlex-et)

  • szanyoca

    Véleményem szerint Gigi magasan veri a mezőnyt – nevetséges, hogy a kézmozdulataiba kötöttek bele – bár KSA dala angolul szintén megállná a helyét Malmőben. Nagyon remélem, hogy a duó nem lesz bent a négyben, én legalábbis nem engedném ki őket, mint ahogyan Laurát sem, aki folyamatosan hamisan énekel. Szívesen látnám még a négyben Keresztes Ildikót, és szerintem Rácz Gergőt biztos betolják, bár borzalmas a dal és az előadás is.

    • Gabiii

      Gigi mozdulatai igen is zavaróak és modorosak, ezt májusra mindenképp le kell vetkőznie ha úgy adódik. Gigi és ez a dal csak úgy lehet majd sikeres ha egy jó színpadkép van mögötte és természetesen van előadva.(a klippben a mimikája egész jó, azt kéne erőltetni!)
      Szóval nem megsértődni ha kritikát mondanak a kedvencnek hanem örülni neki!! :)

  • szanyoca

    Minden értelmes kritikának örül az ember, de amikor már csak egy kézmozdulatba tudnak belekötni, az gáz. (Engem személy szerint nem zavart, mert általában így énekel) Gigi értelmes lány, biztos figyelni fog erre,és bízom abban is, hgoy végre normális ruhát fognak ráadni! :)

  • szanyoca

    Egyetértek Rivgossal, és ne is értem, hogy a Laura mit keres a legjobb nyolcban, hiszen nála sokkal jobbak estek ki.

  • raspberry

    KSA száma angolul fényévekkel jobb, mint magyarul. Mikor először meghallottam a DAL-ban, rögtön az jutott eszembe, hogy mi ez az óborzalom??? Angolul viszont tényleg jobb.
    Nem értem, hogy miért van mindenki oda Keresztes Ildikóért… szerintem nagyon unalmas a hangja, nem Euróvízióra való az egész. Nekem Pál Dénesék a kedvenceim, igaz, még van mit fejlődniük. Gigi tucat… Nagyon szép hangja van, de elveszik a többi pop szám között, nem annyira különleges.
    Egy külföldi ismerősöm, aki itt van Mo-n pl. Cserpes Laurát favorizálja, mert szerinte “tipikus Euróvíziós a száma” és valóban :)

  • Gabor

    Csatlakozom a Laura és ByeAlex fanok táborához :)

    Csak sajnos úgy érzem egyik sem fogja megkapni ez esélyt a TOP 4-hez

    Laura szerintem magabiztosan és jól énekel (igen van fülem…) és egy szép ívű jó dal, tegnap az ágyban folyamatosan ezt dúdoltam, ez jelent valamit :)

    Alex meg egyszerűen más mint amit Európa megszokott, szerintem tetszene nekik. A közönség itthon megvette!
    Ne feledjük, hogy ő az egyetlen, akit kétszer is a közönség vitt tovább!! Ráadásul egy tehetségkutatós szereplőkkel=nagyobb ismertséggel rendelkező mezőnyből!!!

    • Cici

      Nem igaz. Jó a zene, melodikus, könnyen megjegyezhető, könnyű, igazi sláger, hogy kinek mi a nyálgép, az szubjektív, a többi pedig üres fecsegés, a ha az anyósom villamos lenne csilingelne kategória.

      Nem vastag Csabának volt a legrosszabb hangja, legfeljebb a te kedvenced nem ő volt, hanem valaki más. A verseny egyébként, amit megnyert az sms-szavazatokra épül, aminek egyenes következménye, hogy a rajongók küldik kedvenceikre.

  • Lukmataa

    Most már nem Agárdiéktől, hanem Vastag Tamástól kell félni, mert neki és tesójának még Szilviéknél is több rajongója van, ha a zsűri top4-be viszi, ő megy!
    Nem szabad hagyni!!! Go Gigi for Malmö!

  • Gigi toronymagasan az első!
    Ő volt a legjobb, utána Vastag Tamás, aztán az Agárdi-Pál duett, és 4. továbbjutóm a United lett volna. ByAlex a listám utolsó helyét foglalta el, nagyon jóindulatú voltam, hisz 2 pontot adtam a produkciójára.Ha ő menne hatalmas égés lenne, habár Ádok Zoli meg Csézy teljesítményét talán túlszárnyalná 1-2 ponttal.

  • birdhunter

    A tehettségkutatók elárasztották a zenei életet kiváló hangokkal, de hiányzik belőlük az egyéniség, az egyedi stílus. Hiába juttatunk ki közülük bárkit, csak 1 lesz a sok tucaténekes között. Én Gigigt, VT-t és KSA-t is ide sorolom. A páros pedig rettenetesen hatásvadász és sajnos hangilag is elég gyengus. RG és Cserpes is küzd a hangokkal. Keresztes angolul jó lehet Byealex meg “egyszerűen” jó.

  • yuliusz

    Olvasgatva a véleményeket, örülnék, ha valaki elfogulatlanul leírná, hogy az igencsak közepes dalt gyengén, erőtlenül és rengeteg hamis hanggal éneklő Cserpes Laura mitől vívta ki a szimpátiáját.

  • Dalida

    Az én “álmom” ugyanaz, mint Emdogh-é, vagyis az, hogy a négy kiválasztott Laura, Ildi, Gigi és ByeAlex legyen. Közülük bárki menne Malmöbe, elégedett lennék. Sajnos erre én sem látok sok esélyt, mert a zsűri elvakult (elsüketült) KSA-rajongó, és bár meg is mondták, hogy a dala a 60-as évek Amerikáját idézi, nem gondolkodtak el azon, hogy akkor mit keresne 2013-ban Magyarország képviseletében Malmöben. Szerintem bárkit inkább, mint őt.

    Remélem, hogy a zsűri lesz olyan bátor, hogy a duettet nem választja be a 4 közé, mert akkor eldőlt a kérdés, hogy ők mennek, és az nem lenne szerencsés.

    Gigi színpadi mozgása még valóban darabos, de ezen bőven lehet javítani májusig.

    Bye Alex kiküldésétől én nem félnék. Ő az, aki biztosan kitűnne a mezőnyből. Egyszer igazán lehetnénk olyan merészek, hogy nem egy szokványos dalt küldünk.

    Megjegyzem, hogy az Alex-ra időben elküldött sms-em a műsor vége után fél órával ért célba.

    • yuliusz

      Hogy is írtad: “a dala a 60-as évek Amerikáját idézi, nem gondolkodtak el azon, hogy akkor mit keresne 2013-ban”
      Nem is értem, hogy mit hallgatunk a 21. században azon az elavult LGT-n, Illésen, Mozartról már nem is beszélve :)
      A dal, amit KSA énekel egy stílus. Világsikerű zenekarok vannak, akik ezt a stílust képviselik, pl. a Mannhattan Transfer.
      Gigi és ByAlex ok., Keresztes dala nekem már nem annyira, de Cserpes Laura végképp nem a négybe való.

    • Dalida

      Yuliusz, lehagytál egy lényeges gondolatot a mondanivalómból: mit keresne Magyarország képviseletében Malmöben?

      Illésék zenéje magyar gyökereken alapul, az LGT sem nemzetidegen, ehhez az amerikai stílushoz viszont semmi közünk nincs. Hallgatni lehet, kiküldeni őket országunk képviseletében – szerintem – nem.
      Akkor sem küldeném, ha KSA hangját tekintve megközelítené az említett zenekarok frontembereit (amitől nagyon távol áll!).

  • Czigel

    Lehet hogy hosszú lesz, amit fogok most írni, de nagyon sok gondolat fogalmazódott meg a fejemben a két középdöntő után..Ezekkel egyet lehet érteni illetve vitatkozni is lehet! 😀
    Első középdöntő továbbjutói :
    Kállay-Saunders András: A dal maga nagyon jó, tetszik, simán képviselhetné Magyarországot, DE csak akkor, ha nem magyarul énekel! Könyörgöm ez az ember nem rendelkezik normális magyar beszéddel, mit akar egy olyan versenyben, ahol magyarul kell énekelni.. De a dal maga jó, és mivel ez egy Dalverseny, ez csupán a lényeg! 😀
    Rácz Gergő: Hogy ez hogy jutott tovább a zsűri segítségével, azt szerintem jövőre se fogom megérteni, de ez egyszerűen számomra borzasztó..:// Ki lehet ezzel kergetni engem a világból, a vo-u-o-u-u-u-o-u-o rész engem inkább egy majomra emlékeztet, az egyetlen pozitívum az, hogy a vokalisták nagyon jók! :))
    Keresztes Ildikó: Kifejezetten tetszik ez a dal, megérdemelten jutott tovább! Egy balladában én a katarzisérzést keresem, hogy belül megérintsen.. Ebben a dalban érzek ilyet, ha nem is olyan erősen, de ez még a döntőre megváltozhat 😀
    Cserpes Laura: Mondhatja sok ember azt, hogy most így lefizette ez, meg megvezette az, meg sok kritikát lehetne mondani… Egyszerűen csodálatos ez a dal, szerintem egyáltalán nem hamis, a múltkor még a hideg is kirázott tőle, ami legutóbb Maja Keuc dalánál fordult elő velem:) Egyetlen hiba van benne, ami viszont súlyos, hogy nincs csúcspont, ez pedig itt sokat jelent!
    Akiket én hiányolok innen: Gáspár Laci & Plastikhead, Polyák Lilla, ők megérdemelték volna a finálét..
    2. középdöntő:
    Vastag Tamás: Rácz Gergő 2… Ezt sem értem.. Kicsit számomra lapos, egyszerű, unalmas ballada, igazából sokat nem tudok róla mondani, remélem nem jut ki…
    Radics Gigi: Potenciális győztes! Tényleg 5-ször meghallgattam egymás után, egyetlen apró hibát nem találtam, és ráadásul a dal is kifejezetten tetszik! Egyetlen apró kivetnivaló van benne, az utolsó fél percben is Giginek kéne a dalt vinnie, de ott is nagyon jó a hangja, csak az egy picit zavaró(de lehet hogy csak az én fülemnek)..
    Agárdi – Pál: Úgy voltam vele, hogy na éljük túl ezt, de aztán ottragadtam, mert ez most nem volt vállalhatatlan! Na az igaz viszont, hogy a rutintalanság, a tapasztalatlanság az nagyon vissza fog ütni, akkor, ha a hangokon sürgősen nem javítanak szombatig.. Sőt még akkor is baj lesz! De valahogy azt érzem hogyha a zsűri 4. helyen beviszi őket, onnantól kezdve sajnos nem lesz megállás…:/
    ByeAlex: Ez a srác valami szenzációs! Nem hittem volna, hogy meg tudom szeretni ezt a műfajt, de egy ilyen nagyon egyszerű dallal meg lehet kilóra venni a népet, köztük engem is! 😀 Semmi kifogásolnivalóm nincs a dallal kapcsolatban, ez így jó ahogy van!
    Szóval ezek után a 4-es döntő mezőnye a következő nálam: ű
    Radics Gigi
    KSA
    ByeAlex
    Cserpes Laura
    Hogy ki fog nyerni? Szerintem KSA és Gigi közül valamelyik 😀

  • schanc

    Egyébként a zsűri hétvégi ténykedését illetően még annyi merült fel bennem, hogy mondtak kritikát – tök jó. De! A dolgok nagy részét az elődöntőben is el lehetett volna mondani! Pl. a duettnél, hogy két szólam illene. OK, ezt mondtuk mi is, meg egy valamirevaló zenész gondol erre, de ha azt nézzük, hogy Dénes-Szilvi 3 hete boldogan elvolt a 48 pontjával és hogy csodálatos az egész, tegnap meg kaptak 38-at és benyögtek egy olyan dolgot nekik, amit az előző három hétben simán kikísérletezhettek volna, és most pár nap alatt kell összecsapniuk.

  • embr

    Kállay-t angolul a népnek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Réka

    Kár, h Királyék nem indultak idén. Nekik drukkoltam volna…

  • mimi

    Gigi dala erősen hajaz Paula Seling Timpul című dalára… nem kellene beégni

  • embr

    amugy Gigi jobb lett volna, ha inkább a Daydream-mel indult volna, mert például az is olyan,mint a My baby,könnyen megmarad az emberfejében,dúdolható,de így a Kállay jobb

  • Panda

    Jaj hagyjuk már ezt az apuka beszavazta dumát,unalmas!Sok embernek tetszett,ennyi.Nem kell mindenben a rosszat feltételezni! A nagy eurovizios forgatagban,egy kis hamis hang,egy kis hiba fel sem tűnik!Laura,dala és az egész színpadi előadás,nagyon jó,és hatásos!Európa szintű!Szerintem nyugodt szívvel,mehetne Malmőbe!

    • JakeJagger

      Ha más lenne a helyzet, akkor talán én is hinnék ebben az “Apu beszavaztatta” dologban, de magamból kiindulva nem hiszem el!

      Be kell hogy valljam, hogy Laurát borzasztó ellenszenvesnek találtam, még most sem igazán szimpatikus, sosem gondoltam volna, hogy szavazni fogok rá. Sosem tetszett egy megszólalása sem a múltban, a hideg kirázott tőle, ha láttam újságban vagy tv-ben.

      Viszont szombaton a 20-as keretemet teljesen rá fordítottam a szavazáskor,mert a dala nagyon tetszett, szerintem teljesen megállná a helyét az Eurovízión.

      Úgyhogy lehet, hogy más is így gondolkozhatott és tényleg sokan szavaztak rá, nem kellett hozzá Apu segítsége…

  • SOMTOM

    Személyes választ kaptam egy benfenntestől, hogy a zsűri szombaton az összes dal után fog szavazni úgy, mint az euróvizión, sorrendbe rakva egyenként a dalokat.

  • SOMTOM

    Őszintén szólva az egyik zsűri tagtól kaptam a levelet, miután rákérdeztem nála, de majd szombaton kiderül. Viszont ez azért is jó, mert ők is egymástól függetlenül kell döntsenek, azt gondolom a lehető legobjektívebb döntést így lehet meghozni egyébként.

  • Évi

    Hát Rettenetes hogy Ők Mennek Tovább!!!!!!!!
    Nem baj !!!! A Magyarok így Megint Nem Nyernek!!!
    Hiába volt jó tavaly a Compct D. mégis az utolsó helyeken cammogtunk!!!Égőőőőőőőőőő!!!!!
    Most akkor meg Sehol sem Leszünk !!!!
    Nézzétek meg Kik Lesznek a Külföldi Énekesek És miket adnak Elő…Én már Megnéztem!!!Nagyon jóóóók!!!!
    A Fatma Nagyon jó Lett volna oda… a Zenéjével!!!vagy a Lilla!!!

    Eurovision 2013
    http://www.youtube.com/watch?v=pfUR99tr4i0&list=PLCDTvtF4djPgeCavDOQmk_fU7wkXAmbaE

    Kedvenceim: Görög..Norvég És Szlovénia!!!!!Hallgassátok És Hasonlítgassatok…Mert mi még Sehol Nem vagyunk!!!!!Sajnos!!!!!!!!!!!!!!!! Szégyenletes!!!
    Még a Király Lindát Sem Küldték ki Pedig Ő azért már tud valamit!!!!
    Mik ezek a szövegek a Zsűritől is!!!Istenem!!!Vicc!!!!
    UI: a MTV Vieótár sz…rrrrr akad nem tudom visszanéni Az illetékesek csinálják meg Pleas!!!!!
    http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/02/25/00/A_Dal_2013_februar_24__masodik_kozepdonto_.aspx

  • Fricz

    Nevetséges volt a zsűri vasárnap! 42pont a United-nek a kérdésre meg h. kit szeretnének még a döntőben látni … egyik sem mondta a őket :)mindenki azokat említette akit korábban az elődöntőben szerettek de vasárnap már lepontoztak :) micsoda következetes cselekedet :) Gondolom a későbbi támadások miatt, vagy pedig ők is kíváncsiak voltak arra, hogy a favoritnak számító és általuk is kedvelt előadók milyen támogatottsággal rendelkeznek …

  • Nita

    Én annyira el tudom képzelni Szilvit és Dénest a döntőben! De már az elejétől kezdve…tényleg dalok meg előadók versenye és talán csúnya ha azt mondom, hogy az ő helyzetük egy előny de tényleg az… kb mint tavaly az orosz nénik, hogy olyan kis cukik meg van benne valami ami végre nem csak egy tökéletes hang vagy egy fülbemászó dal hanem az emberi empátiáját is megmozgatja. Amúgy Gigi tök jó meg minden de nekem ez a dal nem jön be… és am tök gáz valóban, hogy a dalok nagy része sálllálllá meg ohoohoo meg o-o-o-o. Kicsit tényleg csalódás mert egyik dal sem olyan amihez olyan nagy reményeket lehetne főzni.

  • lilla13

    Az empátiáról jut eszembe, én Szilvia helyében nem szeretném – szerintem ő sem -, ha az alig látás miatt helyzetelőnyként könyvelnék el a messze nem tökéletes előadást. Vagyunk egy páran, akiknek a produkció nem fog jobban tetszeni csak azért, mert az egyik előadó látása nem jó. Pár éve volt már vak versenyző, a grúz énekesnő, az ország nem végzett az élbolyban emiatt.
    Gondolom, a többi versenyzőnek sem kényelmes, ha mellékszereplőnek érzi magát – ha már az empátia szóba került.
    Többször olvastam, hogy a párnak van ideje fejlődni májusig (bár maga a dal és a szövege nem lesz jobb). Cserpes Laurának is ugyanannyi ideje van pontosabban előadni a dalt, mellesleg Vastag Tamás hangja elég megbízható és hoz egy színvonalat élőben, Giginek, Kállay S. Andrásnak és Keresztes Ildikónak pedig kész produkciója van. ByeAlex pedig nem görcsöl, felmegy a színpadra ahogy van, elénekli a kis dalát, aztán vagy tetszik az embereknek vagy nem.
    Ha úgy nézem a dalokat, hogy az emberek egyszer fogják látni kint (sztori és körítés nélkül) és szavazzák döntőbe a produkciókat, akkor talán a My Baby-re voksolnék, bár személy szerint Ildikó hangja és dala nekem jobban tetszik. Sajnálom, hogy nem volt a harminc magyar dalban egyetlen olyan sem, amiben kicsit jobban benne van az országunk, a zenénk. Ezért sajnálom, hogy Szabó Ádám dala nem került be a középdöntőbe és nem finomítottak rajta.

Leave a Reply