ESC Hungary

Blog

Elfüstölt a Patikadomb tegnap este

Szombaton este elrajtolt A Dal 7. évada. Kicsit hagyománnyá szokott válni, hogy az első adásban felbukkannak technikai hibák, idén a szavazás bonyodalmait leszámítva egészen jól lement az első műsor. Az új műsorvezető páros, Rátonyi Kriszta és Fehérvári Gábor Alfréd a tavalyi nemzetközi verseny kommentátoraként edződött meg igazán, bár Krisztának a tavalyi verseny elődöntőiben kellett túlóráznia. Kriszta rockcsaj szerelése egyáltalán nem tetszett. Persze a stílus rendben volt, de Kriszta sokkal bájosabb szokott lenni, mint amilyen tegnap este volt. Freddie rendben volt. Bár biztosan sokan észre vették, hogy kicsit darabosan beszél, de rábízták az interjúkat a pihenő helyiségben is, valamint nagyon tisztelettudóan beszélt mindenkivel, és nem voltak olyan harsány beszólásai, mint elődjének. Freddie-nek ilyen a stílusa, ezt kicsit szokni kell. Kicsit Csézy-re emlékeztet habitusban.

(c) MTVA Kaszner Nikolett

Az intro-nál álljunk meg egy kicsit. Tavaly azt hittük, hogy a műsor főcímzenéje a hagyományoknak megfelelően az előző évi győztes dalából egy részlet, vagy egy áthangszerelt verzió. De már tavaly is furcsállhattuk sokan, hogy nem hasonlít ez a dal a Pioneer-ra. Idén pont ugyanaz a dal volt hallható mint most, szóval úgy tűnik, állandósulni fog ez a helyzet. Én a 2012-es Wolf Katis intro-t választottam volna.

A műsor kezdetén a versenyzők közös dala, A Dal a miénk című LGT sláger a 2010-es oslói Eurovízió témáját idézi, de ettől függetlenül nagyon betalált nálam. Szépen felvezette a versenyt annak rangja  szerint. Hatalmas piros pont a szerkesztőknek, kreatívoknak!

Lássuk a dalokat! Kirakat élet. Nagyon kevés dal fogott meg csak az audió alapján. Pál Benjáminék dalát nagyon megszerettem az adás után. Tetszik a keserédes hangulata. Úgy érzem, hogy a színpadi körítésben nem volt sok ötlet, az énekes sokszor csukott szemmel énekelt (nálam ez azt jelenti, hogy az előadó magát akarja szórakoztatni). A rendezőnek az a mániája, hogy szétdobálja a színpadon szereplőket minél messzebbre egymástól, hogy „belakják azt az óriási színpadot”. Talán egy jó, ha egy izgalmas kameraszög volt a produkcióban, amikor a szólista, a gitáros vokálos és a dobos egyszerre volt a képen. Sokat fogom még hallgatni.

Living Room. (c) MTVA Kaszner Nikolett

Vastag Tamás dala látatlanul a kedvenceim között volt. A színpadra vitel tényleg egy kicsit ötlettelen volt. A dalszöveg kivetítése a falra Pápai Joci előválogatós produkciójában sem volt jó ötlet, de szerintem ByeAlex oslói malmői produkciójából is kimaradhatott volna. Szerintem nem kell a nézők szájába rágni hogy ki miről énekel. A dalnak jobb egy érzést, egy hangulatot közvetítenie a körítéssel. Persze hiába mondom, a nemzetközi versenyen is sokan beleesnek ebbe a hibába. Az egyik legviccesebb példa Eva Rivas (ESC 2010) Barackmag című dala. Volt ott barackfa, gigantikus mutáns barackmag amiből kinőtt egy fa, illetve a produkció elején kellett volna megtalálni a dal témáját. De nem ágyazom ide be, mert akkor totál eltérnénk a témától… Tamásnak egy ilyen bizakodó, „az élet megy tovább” hangulatú dalhoz egy sokkal  világosabb színpadot és vidámabb fellépőruhát tudnék elképzelni. Szépen énekel.

Vastag Tamás. (c) MTVA Kaszner Nikolett

A Noémo volt az első produkció, aki vitt valami ötletet a produkcióba. Biztosan sokáig igazgatták a szoknyáját, hogy tökéletes legyen rajta az illúzió. Szerintem ebből a produkcióból kihozták azt, amit ki lehetett, bár elég  jó pontokat kapott, épphogy lecsúszott az automatikus tovább jutástól. Vastag Tamás mellett nem lehetett nekik labdába rúgni.

Noémo. (c) MTVA Kaszner Nikolett

A Leander Kills. Az egyik kedvencem volt már látatlanban is, de az élő adásban megláttuk, mi is az a magyar virtus. Hatalmas érzelmi fröccsöt kap a néző még akkor is, ha nem érti a nyelvünket. A hangszerelés nagyon magával ragadó. Belemászik az ember fülébe. Leander sokszor csukot szemmel énekelt sajnos. Tüzes szemet szeretnék látni a következő fordulóban. A zenekar tagjai között megvolt az összekacsintás, ez szerintem fontos, hogy lássuk, hogy „versenyben vagyunk és együtt küzdünk a közös célért”. Drámaibb kameraszögekkel fel lehetne még dobni. Nálam a forduló nyertesei. De mi ez a szoknya?

Leander Kills. (c) MTVA Kaszner Nikolett

Süle  Zsolt dalát sok szavazáson tökultósónak tippelték a népek. Most meg holtversenyben megnyerte a fordulót. Kellemes kis keringő ez, van stílusa, hangulata. Nem lett kedvenc, de végig tudom hallgatni. Sokan arra gondolnak, hogy a zsűri végig tolja Zsoltot úgy, mint tavaly Kanizsa Ginát, és csak egy hajszálon múlott, hogy valami oknál fogva nem ő lett kihirdetve győztesként. Azt a dalt nem bírom végig hallgatni. Be is zuhant volna az Eurovízió itthoni nézettsége, ha elküldjük Kijevbe. A produkcióban a táncoslány a fellógatott hullahop karikával egyáltalán nem illet a képbe. Maradhat így minden, a táncost nem kérem, a zenészeket viszont összébb kell terelni. A sajtófotók nem tetszettek, ezért képernyőmentés jön.

Knoll Gabi elvitte a forduló giccskirálynője címet. Diszkógömb egy extra ledfalon, esőkabát és egy szögletes műbika és egy fejtsétek meg kedves olvasók, hogy mi az az ütős hangszer, ami a színpadon volt hangdrum. A dal hangulata nagyon kellemes, nem egy szokványos popdal, ezért nagy meglepetés számomra, hogy automatikusan tovább jutott. Sok ötlet volt a színpadon, de nem volt kidolgozva. Remélem legközelebb totál más koncepciót fog megálmodni Gabi.

A Fourtissimo-nak egész jó ez az elektro-szwing dala. Nagyon pörgős pattogós a dalszövege, az énekesnő nagyon igyekezett, hogy ne maradjon le a szöveggel sebességben. Mintha egy szívatós karaoke-show-t láttam volna, ahol egyre gyorsabban színeződnek el a dalszövegek. Valahogy mégsem akart összeállni a dolog, talán az énekesnőnek lehetett volna erőteljesebb a hangja. De lehet hogy a mikrofonja volt túl halkra állítva. Hát kiestek, nem juthat mindenki tovább.

Fourtissimo. (c) MTVA Kaszner Nikolett

Ceasefire X dala nem rossz, Bence viszont valahogy bizonytalanul, idegesen adta elő. Engem borzasztóan idegesít, amikor beraknak egy vagy két táncművészt a színpadra azért, hogy mégis történjen valami a színpadon, ezzel mintha fel lenne mentve az énekes a koreográfiától. Vastag Tamásnál is ez volt a szitu. Szerintem a produkció csapnivaló volt, a dal maga vitte el az egész hóbelevancot. Valami ötlet kellene a színpadra, mert ez így kicsit laposka.

Ceasefire X. (c) MTVA Kaszner Nikolett

Milyen érdekes, hogy Király Viktor lett volna eredetileg az utolsó fellépő az első válogatóban. A Budapest Girl egy kis laza dal, semmi extra. Viktornak biztos a hangja, az éneklés miatt nála nem kell aggódni. Az a bajom, hogy nem vált ki érzelmeket belőlem a dal. De el kell ismerni, hogy a műfajában egy mestermű. A színpadkép nekem túl komor volt. Ennyi cucc maradt meg éjfélre a lomtalanításkor. Nem szeretem ha ülnek egy produkció alatt. Még szerencse, hogy Rúzsa Magdi annak idején épphogy csak leült a bőröndre 2007-ben.

Király Viktor. (c) MTVA Kaszner Nikolett

A Patikadomb zenekar a nap szívfájdalma. Nem kell hatalmas énekteljesítmény a dalhoz, de kellően extravagánsak, illetve nagyon-nagyon tetszik a Jó szelet! hangszerelése. El lehet veszni a dalban, ahogyan felfedezed a különböző hangokat és hangszereket. Kicsit több összekacsintás kellett volna a zenekar tagjai között, esetleg több őrültség. A dal refrénje utáni instrumentális részben a ritmusváltás is iszonyat jó. Húsz sms ment a 10-esre, mindhiába. Mező Misi megemlítette, hogy „folyamatosan alatta volt”. Pedig én vagyok magam alatt. A Petőfi rádió zenei stílusa azért elég sokat változott az elmúlt hónapokban.

Patikadomb. (c) MTVA Kaszner Nikolett

A zsűri olyan amilyen, Schell Judit szerintem jó választás volt, Both Miklós stílusát már megszoktam, Mező Misi kommentjei.. hát… Frenreisz Károly pedig megismertette a rockzenét nem értő emberekkel, hogy mi is az a riff.

Volt már a dalban sokkal rázósabb indítás is, nekem elsőre tetszett a műsor. Tatár Csillát nem fogom visszasírni, de remélem, hogy Rátonyi Kriszta bájosabb lesz a második fordulóban. Jöhet a folytatás!

A továbbjutók. (c) MTVA Kaszner Nikolett

About Author

Comments
ESC Hungary

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát!
Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

Lépj velünk kapcsolatba!

info[kukac]eschungary[pont]hu

A hobbi költségein kezd túlmutatni az ESC Hungary üzemeltetése, ezért kérünk téged, hogy az Eurovíziós szezon alatti zavartalan működés érdekében támogass minket!

Bővebben itt!

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát! Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

To Top