ESC Hungary

Eurovízió 2016

Eurovízió 2016: Magyarország első színpadi próbája

(c) Thomas Hanses - EBU

Tudósító: Klész Imre
Forrás: eurovision.tv – wiwibloggs.com – escdaily.com

Ma kezdődött el a 2016-os Eurovíziós Dalfesztivál próbáinak sorozata. Az első elődöntő résztvevőinek első fele, köztük negyedikként Magyarország ismerkedhetett meg a színpaddal.

Az Eurovízió központi oldalán a következőket írják: Amikor Magyarország következik, az egész színpad vörösbe fordul. A talaj töredezett, a Globe Aréna pedig együtt dobban a nagy dob ritmusára. Freddie ruházata hétköznapi/utcai viselet, ez lesz rajta a keddi első elődöntőn is. Annak ellenére hogy a mai dobosunk csak beugróember, így várnunk kell, amíg összeáll a szemünk előtt a teljes produkció.

A WiWiBloggs kritikusai szerint Freddie megütötte a mércét az első próbán, és nemcsak a parázsló megjelenéséről beszélünk. A színpad LED felszínén egy lávamező jelenik meg mély hasadékokkal. Az énekes a színpad közepén ringatózik, és hagyja hogy a füstös hangja elszabaduljon, ami még jobban felfokozza a produkciót. A három háttérvokálos bal oldalon van, de nem hozták magukkal Magyarországról a világítós dobverőket. Időnként egyszerre emelik fel a kezeiket és a fejük fölött összecsapják. A színpad másik oldalán egy férfi ősi dobon játszik. Ahogy haladunk előre az időben, a lávamező örvénylő vörös univerzummá válik, melynek Freddie a csillaga. A led falon vihar és villámok látszanak, amelyek talán az úttörők küzdelmeit jelképezik, de nem kelt túl nagy hatást. Itt minden a színpadi felszínről szól. Mindent összevetve sokkal erősebb így mint A Dal-ban, és elnézve a színpadot, úgy tűnik, hogy egy igen könnyen továbbjutó produkciót látunk.

A színpadi látvány leírásán kívül a következőket jegyzik meg az ESC Daily szerkesztői: Hangilag jó. A legtöbb közeli felvétel az énekes álmatag szemeivel jól működik, így elterelődik a figyelem a dobosról. Egészen nyilvánvaló, hogy a svéd tévének nem volt részletes leírása az irányvonalakról. A színpadot messziről mutató képek és a vokálosok kamerái pont a legrosszabb pillanatokat kapják el, főleg a refrénnél. Általában véve a kamera nem tudja elkapni az előadót a megfelelő pozícióból, így nem képes „összekapcsolódni” vele. Ezen még dolgozni kell. Amíg Freddie sétál a színpadon, ezt eléggé hanyag, nemtörődöm módon teszi.

Freddie az ilyenkor szokásos videószobás visszanézés után azt nyilatkozta az ESC Daily-nek, hogy változtatni szeretnének a dal színpadra állításán. „A második és a harmadik próbán jobban fogunk koncentrálni a mozgásokra. Hogy melyik kameránál mit kell csinálnom. A vizuális megjelenésen is lesz változtatás, de ez egyelőre még titok. A végeredmény még így is kétséges, mert nem lehet megcsinálni minden olyan dolgot, amit szeretnék. Ezért nem is akarok mondani mást a vizuális látvány változásáról.” A színpadra állításnál sok hasonlóságot lehetett felfedezni A Dal 2016-ban látottakkal, de voltak változtatások is. „A színpad sokkal nagyobb, ezért újra kell gondolnunk az egészet. Csak a színpad méretei miatt. Ezért kell változtatni a vizuálon is, egy másfajta megközelítésből, ami jobban tud működni, de egyben sokkal sokkal nagyobb.

About Author

Comments
ESC Hungary

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát!
Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

Lépj velünk kapcsolatba!

info[kukac]eschungary[pont]hu

A hobbi költségein kezd túlmutatni az ESC Hungary üzemeltetése, ezért kérünk téged, hogy az Eurovíziós szezon alatti zavartalan működés érdekében támogass minket!

Bővebben itt!

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát! Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

To Top