<link rel="stylesheet" href="//fonts.googleapis.com/css?family=Oswald%3A400%2C700%3Alatin%7CLato%3A400%2C700%3Alatin%7CWork+Sans%3A900%3Alatin%7CMontserrat%3A400%2C700%3Alatin%7COpen+Sans%3A800%3Alatin%7CPlayfair+Display%3A400%2C700%2C900%3Alatin%7CQuicksand%3A%3Alatin%7CRaleway%3A200%2C400%2C700%3Alatin%7CRoboto+Slab%3A400%2C700%3Alatin">Micsoda év volt! 4 forgatókönyv a magyar Eurovízió 2020-ra – ESC Hungary

ESC Hungary

Blog

Micsoda év volt! 4 forgatókönyv a magyar Eurovízió 2020-ra

Az idei év hát hogy is mondjam… Botrányos Dal-zsűri, fantasztikus Eurovízió 2019, sajnos megérdemelt magyar kiesés az MTVA producerek miatt, és egy igazán kiváló holland győzelem. Mindenesetre nem hiszem, hogy veszélyben lesz az indulásunk, hiszen a minket körülvevő hatalmas propaganda gépezet néha kimondatlanul is szokott támogatni szabadelvű dolgokat, bár nem verik nagy dobra. Már csak az a kérdés, hogy ebben a nagy politikai és médiajátszmában mikor lépnek egyet, mikor jelentik be Magyarország részvételét?

Az eddigi legjobb magyar versenyző, az eddigi legjobb magyar nemzeti döntőn – 1994-es Táncdalfesztivál. Friderika szoros versenyben győzött, két ponttal előzte meg a második Karda Beátát.

Tudjuk jól, hogy az Eurovízió magyarországi történetében az 1994-es nemzeti döntő volt eddig a leggrandiózusabb, mellette pedig A Dal formátum volt egy elég jól eltalált műsorfolyam. Amikor A Dal műsorából elment Gundi, elfelejtettek új színpadot csinálni az új évadra és elküldték az addigi delegáció vezetőt is. Érezni lehetett, hogy a nézők egyre inkább egy forgatókönyv részei, illetve a zsűrit is egyre jobban beletolták ebbe a fura feladatba egészen addig, amíg A Dalt háttérben irányító menedzserek elkezdték túltolni ezt az agyrémet. Oké, lehetne rosszabb is, de túl sok titok övezte minden évben a versenyt (titkos rajtsorrendek a fordulók előtt, titkolt fellépők a fordulókra, zárt körű főpróbák, meglepetések sorozatának erőltetése, ami mindig a visszájára sült el – kivéve Alexander Rybak 2016-os fellépése A Dal döntőben), az MTVA folyamatosan exkluzivitást akart csinálni az egészből, amit a nézők nem toleráltak, lássuk csak az elmúlt évek nézettségi mélyrepülését. Az Eurovízió reputációját az MTVA elkezdte lenyomni a dalválasztásokkal a szuperdöntőben, csak a rendszernek tetsző előadókat akartak kiemelni, vagy épp kiadták a zsűrinek, hogy egyes előadókat nagyon magasztalni kell, és megint csak kiderült, hogy ha ezt az irányított álomvilágot nemzetközi kontextusba tesszük, akkor az egész sztori egy nagy hazugság. Friderika, Rúzsa Magdi, ByeAlex és Kállay-Saunders András igazi közönség kedvenc volt abban az értelemben, hogy a zsűri nem igazán szólt bele a kiválasztásukba, legalábbis nem akadályozta. Ez meg is látszott a nemzetközi szereplés eredményén.

Tel-Aviv igazán kitett magáért. Egy ideális Eurovízió helyszín nagyszerű szakemberekkel, kiváló show-műsorral, nagyon erős Eurovízió-szellemiséggel, és nagyon-nagyon barátságos helyiekkel. Életem eddigi legjobb Eurovízió-élménye volt! Idén egy olyan dal nyert, amivel teljes mértékben meg vagyok elégedve, bár az idei év legemlékezetesebb pillanata tutira a Mix & Switch játék volt. Valószínűleg senki sem fogja elfelejteni egy jó ideig még az izlandi, a szlovén és az ausztrál produkciót sem.

Egy újabb zseniális produkció az Eurovízió szellemiségéről
Izland 2019
Szlovénia 2019
Ausztrália 2019

A magyar kommentátorok úgy érzem, hogy idén beértek, sőt Freddie sokkal felszabadultabban vezette a műsort. Még pár év gyakorlás és ő lehet az Eurovízió házigazdája, ha Magyarországra jön egyszer a verseny. Lehetséges, hogy épp ez az eredeti terv is vele az MTVA-nál.

Hollandia tudja, hogyan kell igazán jó show-műsort készíteni, biztos vagyok benne, hogy sok katarzis és öröm fogja övezni a jövő évi rendezést. Abban már csak reménykedni tudok, hogy kellemes lesz az idő, és legalább nem fog túl sokat esni az eső. Cserében felhőtlen hangulat lesz, amit megjósolhatok már most.

Magyarország rotterdami felkészülésére szerintem az az első és legvalószínűbb forgatókönyv, hogy belső kiválasztással küldünk ki valakit, mint Wolf Kati esetében. A másik tippem hogy mintha semmi sem történt volna, folytatódik A Dal sorozata ugyanabban a díszletben, mint amit már 2014 óta ismerünk, ugyanabban az óriási titkolózással és kamu-hájppal, ugyanazzal az értelmetlen zsűrizéssel és ugyanabban a szűk stúdióban, kreatív és innovatív ötletek nélkül, “megúszósan”. Igen, a kazah eurovíziós híroldal idén készített egy interjút a magyar delegációvezetővel azzal kapcsolatban, hogy kikerülhetne-e a verseny egy nagyobb helyszínre, de kábé annyi derült ki, hogy lehet hogy igen, lehet hogy nem. A harmadik tippem az, hogy nem indulunk egyáltalán, hiszen egy ennyire liberális műsort nem tolerál az MTVA törzsközönsége. Viszont erre nincs sok esély: ez a műsor továbbra is maradhat a “megtűrt” kategóriában, ezért igaz, hogy a kommunikáció nyomja a propagandát, attól még éppen elfér ez a műsor is a Dunán. Úgyis az a lényeg hogy mit kell kommunikálni, milyen parancsot ad ki az irányítótorony. A legkevésbé valószínű az a forgatókönyv, amikor beadja a derekát Magyarország is a svédeknek és Christer Björkmannal karöltve fejlesztenek ki egy új formátumot, ami nagyon hasonlít a svéd Melodifestivalenre, csak kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk. De ehhez előtte még mutatni kellene az elkötelezettségünket az Eurovízió iránt, és indítanunk kellene egy versenyzőt a Junior Eurovízión is, Magyarország képviseletében. Én bízom abban, hogy az MTVA tanul ezekből a hibákból, kiértékelik alaposan a helyzetet a következő napokban-hónapokban, és átgondolják az egész válogatót úgy, hogy sokkal vonzóbb legyen a részvétel az itthoni nagy sztároknak is.

A 2020-as Eurovízió helyszíne, a rotterdami AHOY kongresszusi központ – ami úgyis arénaként lesz emlegetve jövőre.
Hozzászólások
Ugrás
Optimized with PageSpeed Ninja