ESC Hungary

Eurovízió 2021

Eurovízió 2021: 183 millió néző, Magyarországon is a felkapottak között

Az Eurovíziós Dalfesztivált általában 180 millióan szokták nézni évről-évre. Az idei év sem volt kivétel: 183 millióan nézték meg a 3 show-t, ami az olasz Måneskin győzelmével zárult. Az éppen tévét néző lakosság közül 2019-hez képest 4%-kal volt magasabb a nézőszám: 40,5%. A 15-24 éves korosztály még jobb adatot produkált: a nézők 52,8%-a követte az eseményeket. A nagy népszerűség az Eurovízió online felületeinek köszönhető: 50,6 millióan nézték 234 országból a YouTube-on a fesztivál fordulóit, a nézők túlnyomó többsége 18-34 év közötti. A közösségi médiás felületeken (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok) 14 millió reakciót váltott ki a közönségből.

Az országonkénti bontásban Izland ismét egészen hihetetlen adatokat közölt: a tévét nézők 99,9%-a izgulta végig a Daði og Gagnamagnið fordulatokban bővelkedő szereplését, akik végül a karantén ellenére a 4. helyen végeztek. A másik, nagy nézettséget hozó ország Finnország volt, 1,4 millió nézővel az épp tévét nézők 81,4%-a szorított delegáltjuknak, a Blind Channel-nek. A házigazda Hollandia 5,4 millió lakosa, a tévét nézők 78,5%-a nézte a fesztivált. 21%-kal többen nézték az idei döntőt, mint Duncan Laurence győzelmét! Olaszország a 2011-es nagy visszatérés óta most váltotta ki a legnagyobb érdeklődést: 4,3 millióan élték át a Måneskin sikerét. Franciaországban 2019-hez képest 15%-kal többen, 5,5 millióan nézték Barbara Pravi produkcióját.

Az Eurovízió főigazgatója, Martin Österdahl elégedetten nyilatkozott a számokról: „Az Eurovíziós Dalfesztivál hatása nagyobb, mint valaha!” Ez mind nézettségi és üzleti siker is.

Az olasz győztes Måneskin „Zitti E Buoni” című döntős produkciója már 68 millió megtekintésnél jár. 12 nap alatt 46 milliószor nézték meg a videót, amivel letörték Loreen rekordját, legtöbbször megnézett eurovíziós produkció a YouTube-on kategóriában. Loreen „Euphoria” című döntős videója 46,7 millió nézővel a második, Måns Zelmerlöw és a „Heroes” 46,1 millióval a harmadik, Netta és a „Toy” 45 millióval a negyedik, és Lordi „Hard Rock Hallelujah” című győztes dala 43,9 millió megtekintéssel az 5. helyen áll jelenleg.

Visszatérve a Måneskin-re, két hónappal a győzelmük után egy 1967-es Bob Gaudio feldolgozásuk, a Beggin‘ áll a 3. helyen Billboard Global 200-as listáján, ami 7 hete szépen kúszik felfelé. Az I Wanna Be Your Slave is jön felfelé, 9 hét alatt a 13. helyet érte el. Győztes daluk, a Zitti E Buoni 9 hét alatt a 22. helyig jutott, jelenleg a 96. helyen állomásozik.

A streaming szolgáltatóknál is szépen muzsikált az Eurovízió győztes olasz dal: a Spotify Viral 50 listáján két nap alatt az első lett, majd két hét alatt a top 7-ből 6 a Måneskin egyik dala volt, egy hónapon belül pedig 3 daluk is bekerült a magyar top 10-be. Persze ne feledkezzünk meg, hogy a Zitti E Buoni sokáig volt a YouTube magyarországi felkapottak listáján a top 10-ben, a MAHASZ single listáján a 15., a MAHASZ stream listáján a 8. helyet érte el. Mindenesetre a Teatro D’lra – Vol. I című albumuk már 400 millió feletti streamelésnél jár.

Maga az Eurovíziós Dalfesztivál döntője már másnap bekerült a magyarországi felkapottak listájára a YouTube-on! Érdemes megnézni újra és újra!

(eurovision.tv, billboard.com, escxtra.com)

About Author

Eurovízió 2021: 183 millió néző, Magyarországon is a felkapottak között
Comments
ESC Hungary

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát!
Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

Lépj velünk kapcsolatba!

info[kukac]eschungary[pont]hu

A hobbi költségein kezd túlmutatni az ESC Hungary üzemeltetése, ezért kérünk téged, hogy az Eurovíziós szezon alatti zavartalan működés érdekében támogass minket!

Bővebben itt!

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát! Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

To Top