Ma délelőtt elkezdődött a jegyértékesítés a malmői, 68. Eurovíziós Dalfesztiválra. Persze hamar el is fogytak (a döntőre kb. 20 perc alatt), de a küzdőtérre később lehet jegyet váltani az eddigi információk alapján. A jegyárak 145 SEK-től (kb 4800 HUF) indulnak, a ticketmaster.se oldalon. Mind a 9 showra lehet jegyet venni, mármint a 3 élő adásra, az élő adás előtt egy nappal a zsűris főpróbára (a főpróbákat ezúttal előzetesnek hívják), illetve az élő adást megelőző utolsó főpróbára, ami az élő adás napjának délutánján van, ezt családi show-nak szokták hívni. Vagyis:
Első elődöntő
2024.05.06 Hétfő 21:00 – Esti előzetes (Zsűri show)
2024.05.07 Kedd 15:00 – Délutáni előzetes (Családi show)
2024.05.07 Kedd 21:00 – Élő televíziós közvetítés
Második elődöntő
2024.05.08 Szerda – Esti előzetes (Zsűri show)
2024.05.09 Csütörtök 15:00 – Délutáni előzetes (Családi show)
2024.05.09 Csütörtök 21:00 – Élő televíziós közvetítés
Döntő
2024.05.10 Péntek – 21:00 Esti előzetes (Zsűri show)
2024.05.11 Szombat – 13:30 Délutáni előzetes (Családi show)
2024.05.11 Szombat – 21:00 Élő televíziós közvetítés
Az esti előzetesek (korábban zsűri show-ként voltak ismertek) során a teljes show-t láthatják a nézők egy nappal a televíziós közvetítés előtt. Ekkor a nemzetközi zsűri is figyeli a produkciókat és ekkor küldik el a szavazataikat. A közönség maradhat a randomizált továbbjutók illetve pontok bejelentésénél, mivel a helyi műsorvezetők többfajta szavazási kimenetelt fognak elpróbálni.
A délutáni előzetesek (korábban családi show-k) során szintén láthatják a teljes show-t az ide jegyet váltók, ez az utolsó próbalehetőség a művészek és a stáb számára, illetve a délutáni időpont miatt ez a legkedvezőbb a fiatalabb közönségnek is. Itt szintén randomizált szavazási eredményeket láthat a közönség.
Az élő televíziós közvetítések során már élesben megy az egész show, ekkor szavaznak a nézők, és ekkor adják hozzá a zsűrik egy nappal korábban leadott pontjait a közönség pontjaihoz. Itt már nincs randomizált szavazási eredmény bejelentés, ekkor már ez a rész is élesben megy!
A jegyárak:
Első és második elődöntő – esti előzetes: 145-795 SEK (4800-26500 HUF)
Első és második elődöntő – délutáni előzetes: 145-545 SEK (4800-18000 HUF)
Első és második elődöntő – élő show: 525-2395 SEK (17500-79600 HUF)
Döntő – esti előzetes: 525-2395 SEK (17500-79600 HUF)
Döntő – Délutáni előzetes: 145-1385 SEK (4800-46000 HUF)
Döntő – élő show: 860-3795 SEK (28500-126100 HUF)
A hagyományos jegyek mellett VIP csomagokat is lehet vásárolni. Az érdeklődés minden alkalommal magas, pillanatok alatt elfogynak a jegyek, de az előzetes showk-ra egyszerűbb a bejutás, könnyebben lehet találni oda jegyet, az élmény ugyanaz, jól meg tudja alapozni az élő adás megnézését a tévében.
További hasznos infókat lehet találni angol nyelven ezen az oldalon:
https://help.ticketmaster.se/hc/en-us/articles/20319439653521-Eurovision-Song-Contest-2024-
Ma délelőtt 10 órakor indult az értékesítés a Malmö Arena 15000 ülő- és állóhelyéért, amit ha megszorzunk az összes show számával, akkor körülbelül 135000 jegyet kell majd értékesíteni a szervezőknek. A vásárlás megnyitásakor máris körülbelül 400000 ember várakozott az eurovisionfun.com tudósítása szerint. A jegyfogyás alapján úgy tűnik, hogy az állóhelyekre később fognak jegyeket értékesíteni, mivel mint minden évben, a végső nézői kapacitást a díszletek és a technikai felszerelések elhelyezkedése után fogják meghatározni.
Úgy tűnik, hogy többé nem kell új szlogent kitalálnia az aktuális Eurovízió szervezőinek, mert a 2023-as United by Music (*A zene összeköt) marad innentől kezdve az Eurovíziós Dalfesztivál szlogenje. A szlogent a BBC találta ki, hogy kifejezze a különleges partnerséget az Egyesült Királyság, Ukrajna és Liverpool között, ami kifejezi a zene olyan erejét, ami összehozza az embereket szerte a világon. A szlogen rendkívül sikeres hatását követően a 2024-es Eurovíziót szervező svéd SVT közmédia és az Eurovíziót irányító ESC referenciacsoport úgy döntött, hogy ezt a szlogent fogják használni jövőre is, Malmőben. Ez egyébként illeszkedik a fesztivál világméretű márkastratégiájába is. 2002 óta voltak szlogenjei az Eurovíziónak, bár 2009 kivételt képez.
Az Eurovízió igazgatója, Martin Österdahl így magyarázza a szlogent:
„Az Eurovíziós Dalfesztivál több, mint egy dalverseny; a zene erejének ünnepe, amely összehozza az embereket. Több mint 20 évnyi különböző szlogen használata után, és a 70. évfordulóhoz közeledve úgy érezzük, megtaláltuk azt, ami valóban magába foglalja a márkánkat.
„Egy állandó szlogen kialakításával következetes lesz az üzenetünk, miszerint a zene mindannyiunkat egyesít. Ez a tökéletes szlogen az értékeink hangsúlyozására az inkluzivitás, az egyenlőség, az egyetemesség és a sokszínűség zenén keresztüli ünneplésének.
„Mivel az Eurovíziós Dalfesztivál népszerűsége folyamatosan növekszik szerte a világon, úgy gondoljuk, hogy ha évente ugyanazt a szlogent használjuk, a márkánk még erősebbé válik.”
*A United by Music szlogen szó szerint egyesülve a zene által-t jelent, de ez nem egy frappáns szlogen. Akinek van jobb fordítási ötlete „A zene összeköt”-ön kívül, az kommentben jelezheti!
About Author
