A legmodernebb technikai megoldásokkal jelentkezik idén A Dal 2018. Ezzel promózza a szombati első adást az MTVA a hirado.hu-n. Az eddig kikerült képek alapján úgy tűnik, hogy nagy meglepetés nem fogja érni A Dal rajongókat a színpadi látvánnyal kapcsolatban: a 2014-ben megismert (és utólag kiderült, hogy nagyon jól beváét) elrendezéssel fogunk találkozni 2018-ban is. Két innovációval találkozhatunk a szombat esti adásban: jobb felbontású ledfalakat építettek a díszletbe, illetve bizonyos produkcióknál beltéri szikra lesz az új látványelem (a cikk vége felé lesz erről egy kép).
Kezdjük a történetet 2008-nál. Akkoriban az MTV-nek a Csináljuk a fesztivált (CSAF) volt a nagy showműsora, ahol ismert dalokat adtak elő különböző énekesek. Ennek a díszletét használták fel a 2008-as eurovíziós magyar nemzeti döntőben is, a Pólus Centerben található Fortuna stúdióban.
A színpad két részből állt, és pont a jobb oldalon található rész, ahol a zsűri foglalt helyet, az ihlette az első A Dal, vagyis a 2012-es verseny színpadát. Még mielőtt rátérnénk erre a díszletre, érdemes megfigyelni Gál Csaba Boogie produkciójának elején a színpad jobb oldali részét, illetve az énekes pont Péter Szabó Szilvia és Nagy Tamás (NOX ESC 2005) asztalához ült le, a dalban pedig Valkó Csaba (Compact Disco ESC 2012) erősíti a vokált. 2005-ben is volt egy nemzeti döntőnk, de akkor épp a kelléktárban található anyagokból lett összerakva a színpad.
A 2012-es díszlet oszlopsora megmaradt a színpad jobb oldalán, a zsűri asztalát viszont átrakták a bal oldalra.
Hatalmas élmény volt a helyszínen ez a produkció Tóth Gabitól. Ervin (escbubble.com) az elején kicsit belekurjantott, de akkoriban érezhetően több rajongó volt a nézőtéren és kevesebb statiszta. Zsúfolásig megtelt a nézőtér, volt hogy a sorok közötti lépcsőn ültünk, és volt, amikor a székek helyett inkább párnákat raktak a lelátóra, hogy több ember férjen be, bele is ültem egy rágóba (már akkor is kinőtte az esemény ezt a stúdiót). Sajnos mostanában kevesebb rajongó fér el a színpadon, de már az első Dal-nál is volt jópár bennfentes néző. Érdekes megfigyelni a produkció végén a fanyalgó MTVA-s családokat a nézőtéren.
2013-ban megmaradt a CSAF hangulat, több kerekített vonallal a felső részen.
A zsűrit beépítették a nézőtérbe, illetve a nagyobb asztalnál 5 zsűritag ítélkezett a dalok felett.
És elérkeztünk 2014-hez, amikor megismerhettük azt a színpadot, ami kisebb fejlesztésekkel, de ellenállt a dizájnerek fantáziájának. Igaz, ekkor a mennyezetről leengedhető, alul tükrös lámpasorral támogatott színpadnak csak a helye volt meg.
Király Viktor igazán színes színpadképet hozott össze, az egyik legjobb produkció volt abban az évben.
2015-ben Gájer Bálint hozott össze nagyon ütős színpadképet.
2016 volt az az év, amikor megérkezett a mennyezetre a mozgó színpad a tükrökkel és lámpákkal, és amikor az MTVA teljesen értelmetlenül hadat üzent a Youtube-nak: semmit nem töltöttek fel oda, és ami felkerült, letöröltették.
2017-ben változatos dolgok potyogtak az égből. Falevelek, margaréták, ping-pong labdák.
A Spoon21 belassított pingponglabda-esője 1.05-nél már-már a Melodifestivalen trükkjeit idézi.
És elérkeztünk 2018-hoz. Igaz, hogy nem lesz nagy újdonság A Dal színpada, de nézzük a jó oldalát: 5 évre visszamenőleg sokkal jobban összehasonlíthatóak a produkciók, illetve ha a kamera ráközelít a ledfalra, kevésbé fog szétesni a kép. Apró csiszolások a tökéletesség felé. Már csak kettőt kell aludni, és indul A Dal 2018!
Mutatjuk a Híradó tudósításának legjobb képernyőmentéseit szikrákkal és a már jól bevált fehér szoknya vetítéssel. (Süle Zsolt, Patikadomb?, szikra, kupaktanács, Noémo, Fourtissimo)