
Emberek, én A Dal döntőjében úgy izgultam az AWS miatt, mint ByeAlexért 2013-ban. Megint elküldtem az összes lehetséges szavazatomat rá. És amikor kiderült hogy megnyerték, ami utóbb nem hivatalosan kiderült, hogy a szavazatok 32%-ával (yesyes a második 29%-kal), én majdnem megkönnyeztem. Végre ismét egy olyan dal, amit teljes szívből tudok támogatni! Oké, a Compact Disco és Boggie győzelmét kicsit fanyalogva fogadtam, de azért korrektül támogattam, de idén végre megváltozott a helyzet.
Nagyon jó volt látni, hogy a csapat együtt küzd, mindannyian bevetik magukat minden taktusra, és külön nagyon jó volt a kameramunka, főleg a kiállás után amikor Örs fel-le hajlong, és ezt a kamera ugyanígy leköveti. Megáll az ész! Tudom vannak páran, akik nem nyitottak az efféle zene irányába bármi is történik, de ez a produkció él a színpadon, hiteles, és a különböző nemzetközi kommentek vagy reakció videók alapján még az érthetetlen magyar dalszöveggel is képes érzelmeket, akár könnyeket is kicsalni a szemekből. Sőt néhány videós az Eurovízió legjobb rockdalának titulálja a Viszlát nyár-t. Tudom, még benne vagyunk a böjti időszakban (de úgy tűnik, idén gyorsabban lesz vége), amikor magyarok trollkodnak és sokszor nagyon ízléstelenül szapulják az aktuális Dal-győztest magyar és nemzetközi oldalakon, de majdcsak elhalkulnak. és igen, nem felejthetjük el soha a Wolf kati köré felfújt buborék kipukkanását sem. Mondjuk ebben a rajongók vastagon benne voltak (én is), az átlagnézők és a nemzeti zsűritagok kezében pedig ott volt a tű, és nem féltek használni.
A fogadóirodáknak kemény évük lesz, mert a fanmédia nagyon elégedett ezzel a dallal, sok helyen azt írják, hogy Magyarország megint valami különlegeset, szokatlant küldött, amivel utalhatnak ByeAlexre vagy épp Kállay Saunders Andrásra, vagy éppen Pápai Jocira, és erre az oddszaink egyre nagyobbak, vagyis a győzelmi esélyek egyre csekélyebbnek tűnnek. A főpróbákra nagy földindulások lesznek a fogadási esélyek tábláján. Meglátjuk hogy mennyire lesz erős az idei eurovíziós felhozatal (hát eddig nem nagyon), és meglátjuk, hogy az AWS melyik pozíciót fogja elérni a top 10-ben. Nincs mese, én hiszem, hogy ez egy top 10-es produkció, nem létezik, hogy rosszabb helyezést érjen el.
Nagy kérdés, hogy mennyire fogják tudni átültetni A Dal produkciójának hangulatát a lisszaboni színpadra. A Dal döntőjében két vokálost hallottam, utóbb kiderült, hogy négyen voltak a kórusban, de a létszámstop miatt, még ha el is van bújtatva a vokál a díszlet mögé, akkor is csak egy vokálos, mint utóbb ez is kiderült, egyetlen női vokálos fog elférni. Szerintem így is nagyon jó lesz, és ha a verseny rendezője lát fantáziát a dalban, megnézi A Dal felvételt és az egyetlen kamerával felvett produkciót is, akkor egy nagyon jó végeredményt kaphatunk. Alig várom már hogy végre a Viszlát nyártól dübörögjön az aréna és egy emberként legyünk büszkék az AWS-re, akármi is lesz kint.
Röviden az idei Dal-ról: a zsűri túlzott kukacoskodása ellenére is szerintem egész jó döntő kerekedett a végére. A zsűriben valahogy Mező Misi volt a leggyengébb láncszem. A cirkuszi nyitányok szerintem melléfogások voltak, mint a vendégprodukciókban összehozott régi és új koncepció is. Továbbra is bombáznia kellene az MTVA-nak a nagy neveket, akik még nem mertek elindulni a versenyen – mert félnek, hogy más valakit jobbnak ítél a zsűri és a közönség mint őket – hogy ha van az Eurovízió szabályainak megfelelő új daluk, akkor próbálják ki A Dal színpadát. Ebben semmi kockázat nem lenne, valószínűleg ez jól elültetné a versenyzés gondolatát az illetékes fejekben. Kriszta és Freddie párosa ezúttal kellemes meglepetés volt. Remélem Freddie kommentjei a lisszaboni közvetítésben is sokkal jobbak lesznek, mint egy éve. A közönségszervezés katasztrofális volt. Érthetetlen, hogy ha már amúgy is nagyon kicsi nézőtérre még bezsúfolták a pihenőszobát és a zsűri asztalát is, nagyon felháborító, hogy még a főpróbára sem engedik be a rajongókat vagy érdeklődőket, sőt, még az MTVA dolgozók családjait sem. Tavaly mintha valami elindult volna a rossz irányba, ez nagyon sajnálatos. Vicces volt, hogy a kamerák nem bírták az AWS konfettizáporát, darabokra hullott a képernyő a győzelmi mámorban. A zsűrit valahová a nézőtér legtetejére kellene pakolni, a pihenőszoba pedig menjen a Kulisszába. Ja és legyenek szívesek visszaadni a helyünket a főpróbákra. Köszi!
About Author
