Elkészültek a küülönböző statisztikák a 2024-es Eurovízióról, amelynek a legérdekesebb pontja: a fesztiválon nem versenyző országok nézői közül a magyar nézők szavazatmennyisége a top 10-be került! Összesen 163 millióan nézték a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál összes fordulóját valamelyik közmédia csatornáján, ami 37 médiapiacot jelent.
A világ 156 országából érkeztek szavazatok, ami növeli a verseny nemzetközi jelentőségét. A műsort szervező EBU (Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége) szerint most ért el a nézettség csúcsára a fiatalabb korosztály körében. #Eurovision2024 hashteggel ellátott videók 6,5 milliárdos nézettséget értek el a TikTok-on, ami 1,7 milliárddal magasabb az előző évhez képest. Ugyanezen a platformon szintén az előző évhez képest megnégyszereződött az elért felhasználói profilok száma, ez most 500 milliónál tart.
Az ESC 2024 lejátszási lista a legtöbbet játszott lejátszási lista címet érte el a Spotify-on, az Apple Music-on is befért a top 10-be a döntőt követő vasárnapra. A döntő nézettsége 2006-óta most volt a legmagasabb: a tévé előtt ülők 46,7%-a választotta a dalfesztivált más műsorok helyett. A 15-24 éves korcsoportban ez a szám 58,6%-ra emelkedett. A házigazda Svédországban a tavalyihoz hasonlóan magas nézőközönség gyűlt össze: 2,3 millióan nézték a döntőt, ami a tévénézők 87,3%-át jelentette. Ilyen magas szám a 2000-es Eurovízió óta nem jött össze.
Nézettség
A győztes Svájcban a három nyelvi régió adatait összesítve a 723000 néző 40%-a választotta az Eurovízió fináléját, ezzel csúcsott döntöttek Eurovízió-nézettségben. Németországban is rekordmagas, 8,1 millió néző választottaz az Eurovíziót szombat este. Az Egyesült Királyság a második legmagasabb nézettséget érte el 7,7 millió nézővel. Franciaországban idén 1,9 millióval többen, 5,4 millióan nézték a fesztivált. A 37 médiapiac majdnem a felében, 18-ban 50% feletti nézettséget sikerült összehozni az épp tévé előtt ülők körében.
A legjobb nézettségek:
Izland 96%, Svédország 87,3%, Norvégia 85,5%, Finnország 83,1%, Horvátország 73,2%, Litvánia 70,2%.
A második helyen végző Horvátország közmédiája 2006 óta nem vonzott ekkora közösnséget az Eurovízióra: 1,31 millió néző izgult a Baby Lasagna sikeréért.
Görögországban egy 2011-es rekordot sikerült felülmúlni: 2,8 millió néző kétszer magasabb a tavalyi adathoz képest.
Írországban tavalyhoz képest majdnem dupla annyian, 650000-en nézték a versenyt, ami a legnagyobb szám 2013 óta.
Lettország nézőinek 61,8%-a, 252000 néző nézte, majdnem négyszer annyi mint tavaly, ezzekl egy 2007-es rekordot sikerült megdönteni.
A YouTube-n egyszerre 1,6 millióan nézték a versenyt, ami a tavalyihoz képets 17,8%-kal magasabb nézőszám, a nézők 35%-a 13 és 24 év közötti.
Szavazási adatok
A szavazás tekintetében érdekesség, hogy a tavaly bevezetett „Világ többi része” nevű virtuális országba – ami az Eurovízión nem résztvevő országok nézőit jelentik – 156 országból szavaztak, ami a tavalyi debütáláshoz képest 12-szer magasabb szám.
A legtöbbet szavazó nézők ezekből az országokból kerültek ki:
Egyesült Államok
Kanada
Románia (legutóbb 2023-ban küldtek versenyzőt)
Mexikó
Egyesült Arab Emírségek
Törökország (legutóbb 2012-ban küldtek versenyzőt)
Dál-afrikai Köztársaság
Magyarország (legutóbb 2019-ben küldtek versenyzőt)
Szlovákia (legutóbb 2012-ban küldtek versenyzőt)
Bulgária (legutóbb 2022-ban küldtek versenyzőt)
Az online számokról bővebben
A TikTok-on 486 millió felhasználói profilt sikerült elérni, ami tavalyhoz képest 4-szer magasabb. Az Eurovízió csatornájáról 538 milliószor indítottak el egy videót, ami 71%-kal magasabb a tavalyihoz képest. Az #Eurovision2024 hashtag-gel ellátott videókat 6,5 milliárdszor sikerült lejátszani, ami 1,7 milliárddal magasabb 2023-hoz viszonyítva.
Az Instagramon 69 millió egyedi profilt sikerült elérni, ami több mint a duplája a tavalyihoz képest. A videókat 479 milliószor indították el ezen a platformon, a Facebook-on ez a szám 23 millió.
42 millió egyedi néző 231 országhból követte az élős howkat a YouTube-on.
2,5 millió néző töltötte le az Eurovízió appot.
A malmöi Eurovíziós falu 82000 látogatót vonzott, 92 országból vásároltak belépőket az Eurovízió három fordulójára és az azokat megelőző két főpróbákra (összesen 9 eseményre), 1100 újságíró érkezett a helyszínre 54 országból. A 37 résztvevő ország és az online közvetítés mellett Brazili, Chile, Koszovó, Montenegró, Észak-Macedónia, Peru és az Egyesült Államok televíziócsatornái közvetítették a műsort, valamint 11 rádióállomás is bekapcsolódott a közvetítésbe.