ESC Hungary

Eurovízió 2024

Az Eurovízió 2024 számai: a magyar szavazók bekerültek a top 10-be!

Petra Mede és Malin Åkerman, a 68. Eurovíziós Dalfesztivál házigazdái a Malmö Arena-ban. (c) Sarah Louise Bennett / EBU

Elkészültek a küülönböző statisztikák a 2024-es Eurovízióról, amelynek a legérdekesebb pontja: a fesztiválon nem versenyző országok nézői közül a magyar nézők szavazatmennyisége a top 10-be került! Összesen 163 millióan nézték a 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál összes fordulóját valamelyik közmédia csatornáján, ami 37 médiapiacot jelent.

A világ 156 országából érkeztek szavazatok, ami növeli a verseny nemzetközi jelentőségét. A műsort szervező EBU (Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége) szerint most ért el a nézettség csúcsára a fiatalabb korosztály körében. #Eurovision2024 hashteggel ellátott videók 6,5 milliárdos nézettséget értek el a TikTok-on, ami 1,7 milliárddal magasabb az előző évhez képest. Ugyanezen a platformon szintén az előző évhez képest megnégyszereződött az elért felhasználói profilok száma, ez most 500 milliónál tart.

Az ESC 2024 lejátszási lista a legtöbbet játszott lejátszási lista címet érte el a Spotify-on, az Apple Music-on is befért a top 10-be a döntőt követő vasárnapra. A döntő nézettsége 2006-óta most volt a legmagasabb: a tévé előtt ülők 46,7%-a választotta a dalfesztivált más műsorok helyett. A 15-24 éves korcsoportban ez a szám 58,6%-ra emelkedett. A házigazda Svédországban a tavalyihoz hasonlóan magas nézőközönség gyűlt össze: 2,3 millióan nézték a döntőt, ami a tévénézők 87,3%-át jelentette. Ilyen magas szám a 2000-es Eurovízió óta nem jött össze.

Nézettség

A győztes Svájcban a három nyelvi régió adatait összesítve a 723000 néző 40%-a választotta az Eurovízió fináléját, ezzel csúcsott döntöttek Eurovízió-nézettségben. Németországban is rekordmagas, 8,1 millió néző választottaz az Eurovíziót szombat este. Az Egyesült Királyság a második legmagasabb nézettséget érte el 7,7 millió nézővel. Franciaországban idén 1,9 millióval többen, 5,4 millióan nézték a fesztivált. A 37 médiapiac majdnem a felében, 18-ban 50% feletti nézettséget sikerült összehozni az épp tévé előtt ülők körében.
A legjobb nézettségek:
Izland 96%, Svédország 87,3%, Norvégia 85,5%, Finnország 83,1%, Horvátország 73,2%, Litvánia 70,2%.
A második helyen végző Horvátország közmédiája 2006 óta nem vonzott ekkora közösnséget az Eurovízióra: 1,31 millió néző izgult a Baby Lasagna sikeréért.
Görögországban egy 2011-es rekordot sikerült felülmúlni: 2,8 millió néző kétszer magasabb a tavalyi adathoz képest.
Írországban tavalyhoz képest majdnem dupla annyian, 650000-en nézték a versenyt, ami a legnagyobb szám 2013 óta.
Lettország nézőinek 61,8%-a, 252000 néző nézte, majdnem négyszer annyi mint tavaly, ezzekl egy 2007-es rekordot sikerült megdönteni.
A YouTube-n egyszerre 1,6 millióan nézték a versenyt, ami a tavalyihoz képets 17,8%-kal magasabb nézőszám, a nézők 35%-a 13 és 24 év közötti.

Szavazási adatok

A szavazás tekintetében érdekesség, hogy a tavaly bevezetett „Világ többi része” nevű virtuális országba – ami az Eurovízión nem résztvevő országok nézőit jelentik – 156 országból szavaztak, ami a tavalyi debütáláshoz képest 12-szer magasabb szám.
A legtöbbet szavazó nézők ezekből az országokból kerültek ki:
Egyesült Államok
Kanada
Románia (legutóbb 2023-ban küldtek versenyzőt)
Mexikó
Egyesült Arab Emírségek
Törökország (legutóbb 2012-ban küldtek versenyzőt)
Dál-afrikai Köztársaság
Magyarország (legutóbb 2019-ben küldtek versenyzőt)
Szlovákia (legutóbb 2012-ban küldtek versenyzőt)
Bulgária (legutóbb 2022-ban küldtek versenyzőt)

Az online számokról bővebben

A TikTok-on 486 millió felhasználói profilt sikerült elérni, ami tavalyhoz képest 4-szer magasabb. Az Eurovízió csatornájáról 538 milliószor indítottak el egy videót, ami 71%-kal magasabb a tavalyihoz képest. Az #Eurovision2024 hashtag-gel ellátott videókat 6,5 milliárdszor sikerült lejátszani, ami 1,7 milliárddal magasabb 2023-hoz viszonyítva.

Az Instagramon 69 millió egyedi profilt sikerült elérni, ami több mint a duplája a tavalyihoz képest. A videókat 479 milliószor indították el ezen a platformon, a Facebook-on ez a szám 23 millió.

42 millió egyedi néző 231 országhból követte az élős howkat a YouTube-on.

2,5 millió néző töltötte le az Eurovízió appot.

A malmöi Eurovíziós falu 82000 látogatót vonzott, 92 országból vásároltak belépőket az Eurovízió három fordulójára és az azokat megelőző két főpróbákra (összesen 9 eseményre), 1100 újságíró érkezett a helyszínre 54 országból. A 37 résztvevő ország és az online közvetítés mellett Brazili, Chile, Koszovó, Montenegró, Észak-Macedónia, Peru és az Egyesült Államok televíziócsatornái közvetítették a műsort, valamint 11 rádióállomás is bekapcsolódott a közvetítésbe.

About Author

Hozzászólások
ESC Hungary

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát!
Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2024

Lépj velünk kapcsolatba!

info[kukac]eschungary[pont]hu

A hobbi költségein kezd túlmutatni az ESC Hungary üzemeltetése, ezért kérünk téged, hogy az Eurovíziós szezon alatti zavartalan működés érdekében támogass minket!

Bővebben itt!

2005 óta kutatjuk az Eurovízió titkát! Az Eurovíziós Dalfesztivál hírei és a magyarországi rajongók fóruma. (c) ESC Hungary 2005-2025

ugrás