Eurovízió 2016: Magyarország első színpadi próbája
Tudósító: Klész Imre
Forrás: eurovision.tv – wiwibloggs.com – escdaily.com
Ma kezdődött el a 2016-os Eurovíziós Dalfesztivál próbáinak sorozata. Az első elődöntő résztvevőinek első fele, köztük negyedikként Magyarország ismerkedhetett meg a színpaddal.
Az Eurovízió központi oldalán a következőket írják: Amikor Magyarország következik, az egész színpad vörösbe fordul. A talaj töredezett, a Globe Aréna pedig együtt dobban a nagy dob ritmusára. Freddie ruházata hétköznapi/utcai viselet, ez lesz rajta a keddi első elődöntőn is. Annak ellenére hogy a mai dobosunk csak beugróember, így várnunk kell, amíg összeáll a szemünk előtt a teljes produkció.
A WiWiBloggs kritikusai szerint Freddie megütötte a mércét az első próbán, és nemcsak a parázsló megjelenéséről beszélünk. A színpad LED felszínén egy lávamező jelenik meg mély hasadékokkal. Az énekes a színpad közepén ringatózik, és hagyja hogy a füstös hangja elszabaduljon, ami még jobban felfokozza a produkciót. A három háttérvokálos bal oldalon van, de nem hozták magukkal Magyarországról a világítós dobverőket. Időnként egyszerre emelik fel a kezeiket és a fejük fölött összecsapják. A színpad másik oldalán egy férfi ősi dobon játszik. Ahogy haladunk előre az időben, a lávamező örvénylő vörös univerzummá válik, melynek Freddie a csillaga. A led falon vihar és villámok látszanak, amelyek talán az úttörők küzdelmeit jelképezik, de nem kelt túl nagy hatást. Itt minden a színpadi felszínről szól. Mindent összevetve sokkal erősebb így mint A Dal-ban, és elnézve a színpadot, úgy tűnik, hogy egy igen könnyen továbbjutó produkciót látunk.
A színpadi látvány leírásán kívül a következőket jegyzik meg az ESC Daily szerkesztői: Hangilag jó. A legtöbb közeli felvétel az énekes álmatag szemeivel jól működik, így elterelődik a figyelem a dobosról. Egészen nyilvánvaló, hogy a svéd tévének nem volt részletes leírása az irányvonalakról. A színpadot messziről mutató képek és a vokálosok kamerái pont a legrosszabb pillanatokat kapják el, főleg a refrénnél. Általában véve a kamera nem tudja elkapni az előadót a megfelelő pozícióból, így nem képes „összekapcsolódni” vele. Ezen még dolgozni kell. Amíg Freddie sétál a színpadon, ezt eléggé hanyag, nemtörődöm módon teszi.
Freddie az ilyenkor szokásos videószobás visszanézés után azt nyilatkozta az ESC Daily-nek, hogy változtatni szeretnének a dal színpadra állításán. „A második és a harmadik próbán jobban fogunk koncentrálni a mozgásokra. Hogy melyik kameránál mit kell csinálnom. A vizuális megjelenésen is lesz változtatás, de ez egyelőre még titok. A végeredmény még így is kétséges, mert nem lehet megcsinálni minden olyan dolgot, amit szeretnék. Ezért nem is akarok mondani mást a vizuális látvány változásáról.” A színpadra állításnál sok hasonlóságot lehetett felfedezni A Dal 2016-ban látottakkal, de voltak változtatások is. „A színpad sokkal nagyobb, ezért újra kell gondolnunk az egészet. Csak a színpad méretei miatt. Ezért kell változtatni a vizuálon is, egy másfajta megközelítésből, ami jobban tud működni, de egyben sokkal sokkal nagyobb.
About Author
